فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : مشکلات اقتصادی کشور باید حل شوند و گرنه کار به جایی می رسد که عده ای از مردم صادقانه به اعتراض می پردازند اما برخی از افراد فرصت طلب وابسته به سلطنت ، آمریکا ، عربستان و جریانات معاند و مخالف نظام از این صداقت مردم سوء استفاده می کنند و شعارهای هنجارشکنانه می دهند و تعدادی از مردم هم کشته می شوند .
کد خبر: ۸۹۷۰۵۹۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم تودیع و معارفه فرمانده ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان اظهار داشت : بعد از دفاع مقدس تقسیماتی در جریانات سیاسی کشور ایجاد و به اسامی مختلف در بدنه جامعه ما مطرح شده است و این تقسیمات اصولگرا ، اصلاح طلبان ، راست و چپ و …در ادبیات سیاسی کشور بروز و ظهور پیدا کرده است .

 

 

وی گفت : طبق فرمایش مقام معظم رهبری به این اسامی و عناوین نباید نگاه کرد بلکه باید به محتوا و ماهیت این جریاناتی که در داخل کشور هستند توجه کرد بنابراین ایشان یک تقسیم بندی حکیمانه بیان کرده اند که با نهادینه شدن در جامعه بسیاری از معضلات و مشکلات حل خواهند شد .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به تقسیم بندی مقام معظم رهبری به “جریان انقلابی ” ، ” جریان غیر انقلابی ” متحجر و محافظه کار ، ” جریان ضد انقلاب ” معاند و مخالف خاطر نشان کرد : باید ویژگی های این سه تقسیم بندی مورد بررسی قرار گیرد و اقشار جامعه به سمت این تقسیم بندی های سوق دهیم تا آن تقسیم بندی های کاذب از این قالب خارج شوند .

 

 

ابوحمزه افزود : یکی از مشکلات اساسی در جامعه همین تقسیم بندی های اصولگرا ، اصلاح طلب و .. است که برگرفته از فرهنگ غرب می باشد و یکسری افراد غربزده در دوران اصلاحات و سازندگی این عناوین را به ادبیات رایج در جامعه راه انداختند بنابراین باید در جهت تصحیح ان برآییم .

 

 

وی با بیان این که بین جریان انقلابی و غیر انقلابی مشابهات زیادی وجود دارد ، عنوان کرد : سختی کار در همین است که اگر ویژگی ها مورد بررسی قرار گیرد تفاوت ها بیشتر نمایان می شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تلاش کرد نیروهای غیر انقلابی به انقلابی سوق داده شوند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد : تفاوت اول بین جریان انقلابی و غیر انقلابی در نگاه آن ها به اسلام است و نگاه جریان انقلابی به اسلام نگاهی نبوی است اما نگاه جریان غیر انقلابی به اسلام ، اسلام آمریکایی می باشد و محتوا اسلام ها با هم متفاوت است .

 

 

ابوحمزه بیان کرد : یکی دیگر از تفاوت بین این دو جریان انقلابی و غیر انقلابی در این است که جریان انقلابی قائل به ولایت و امامت است اما جریان غیر انقلابی قائل به محبت و مودت است و در جایی که به ضررش باشد اطاعت نمی کند .

 

 

وی ادامه داد : تفاوت سومی که وجود دارد بین این جریان ها در این است که جریان انقلابی قائل به مذاکره و ارتباط با امریکاو صهیونیست نیست و محکم در برابر ان ها می ایستد اما جریان غیر انقلابی حرف و سخنش به این است که باید بنا به اقتضای شرایط کشور با آمریکا مذاکره و ارتباط داشت .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که جریان انقلابی در حوزه فرهنگی به دنبال مقابله با تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی است ولی جریان انقلابی به دنبال تعامل فرهنگی با دنیاست ، توضیح داد : در عرصه اقتصادی جریان انقلابی به دنبال اقتصاد مقاومتی در کشور برای رسیدن به عدالت اجتماعی است اما در جریان غیر انقلابی نگاه به اقتصاد مقاومتی برون زاست .

 

 

ابوحمزه در ادامه گفت : جریان انقلابی به دنبال کمک و حمایت از محرومین و مستضعفین در کشور است و برای حل مشکلات آن ها تلاش می کند اما نگاه جریان غیر انقلابی همه تلاشش به سمت کاخ نشینی و اشرافی گری است .

 

 

وی تاکید کرد : نگاه جریان انقلابی دفاع از جریان های انقلابی در لبنان ، عراق ، فلسطین و … است اما جریان غیر انقلابی می گوید چرا باید پول مردم و بیت المال برای حل مشکلات سایر بلاد اسلامی هزینه شود .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این که جریان انقلابی به دنبال صراحت ، شفافیت و قاطعیت در بیان مسائل است یاداور شد : اما در مقابل جریان غیر انقلابی اهل مماشات  ، رودربایستی و نان به نرخ روز خوردن است .

 

 

ابوحمزه گفت : جریان انقلابی اهل ایستادگی و دفاع از ارزش هاست اما جریان غیر انقلابی می گوید سری را که درد نمی کند نباید دستمال بست ؛ جریان انقلابی به دنبال امر به معروف و نهی از منکر است اما جریان غیر انقلابی اهل امر به منکر و نهی از معروف است ؛ جریان انقلابی خود را بدهکار انقلاب ، اسلام و شهداء می داند ولی جریان غیر انقلابی طلبکار نظام ، انقلاب و شهداست .

 

 

وی مشکلات اساسی کشور را امکانات ، بودجه ، برنامه ، طرح و نیروی انسانی ندانست و اظهار داشت : ما مشکلمان در این است که حضور نیروهای انقلابی در راس امور کم رنگ است و نیروهای غیر انقلابی در جاهای حساس قرار گرفته اند و این فکر و اندیشه را در جامعه القا می کنند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد : ما نباید مشکل معیشتی ، گرانی و تورم داشته باشیم زیرا چطور است که در عرصه های مختلف دفاعی ، پزشکی ، مهندسی ، هسته ای و … در دنیا دارای رتبه های برتر هستیم آن وقت مشکلات اقتصادی کشور را نمی توانیم حل کنیم .

 

 

ابوحمزه توضیح داد : مشکلات اقتصادی کشور باید حل شوند و گرنه کار به جایی می رسد که عده ای از مردم صادقانه به اعتراض می پردازند اما برخی از افراد فرصت طلب وابسته به سلطنت ، آمریکا ، عربستان و جریانات معاند و مخالف نظام از این صداقت مردم سوء استفاده می کنند و شعارهای هنجارشکنانه می دهند و تعدادی از مردم هم کشته می شوند .

 

 

وی خاطر نشان کرد : اما خوشبختانه با حضور نیروهای نظامی ، انتظامی و دلسوزان نظام این حرکت در سراسر کشور جمع شد اما ریشه های آن همچنان باقی است و مردم دچار مشکل هستند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان این که حدود ۱۱ میلیون مجرد در کشور وجود دارد ، عنوان کرد : اگر فکری به حال این موضوع نشود سن ازدواج بالا خواهد رفت ؛ درست است که مشکل بیکاری ، گرانی و تورم است و این را نمی توان کتمان کرد ولی مسئولین  در همه سطوح کشوری باید برای این موضوعات فکری کنند .

 

 

ابوحمزه اضافه کرد : نمی توان مردم را تنها با سخنرانی ها توجیح کرد زیرا مردم ما نجیب ، آگاه و بصیر هستند و پای انقلاب ، نظام و ارزش ها تا پای جان می ایستند و ما این موضوع را در ۹ دی دیدیم که حدود دهها میلیون نفر پای دفاع از ارزش های انقلاب امدند و باید پای ان ها را بوسید و مشکلات را حل کرد .

 

 

وی ابراز داشت : مسئولین باید تدابیر مقام معظم رهبری را پیگیری و اجرا کنند و راه حل مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی بود را مد نظر قرار دهند و طبق فرمایش رهبری همه مسئولان باید تا پایان امسال گزارش دهند که در حوزه اقتصاد مقاومتی چه انجام داده اند .

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد : درست است که همه مسئولین تلاش می کنند اما باید پاسخگوی خداوند ، مقام معظم رهبری و مردم باشند زیرا این مسئولیت ها چند صباحی است ولی در حافظه ها خواهد ماند که ما در زمان مسئولیت خود چه کرده ایم .

 

 

ابوحمزه در ادامه با اشاره فعالیت سه ساله سرهنگ علی اسدی در سمت فرماندهی ناحیه حضرت رسول (ص) اظهار داشت : وی در دوران مسئولیت خود توانستند عملکرد قابل قبول و مطلوبی را ارائه کنند و با مسئولین شهرستان ارتباط نزدیکی داشته باشند و اکنون هم به سمت معاونت اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان منصوب شده اند تا از تجارب ارزنده وی استفاده نماییم .

 

 

وی در پایان گفت :  سرهنگ منصور ذوالعلی هم به عنوان فردی ولایی ، ارزشی و متدین می باشد که با سوابق در خشان در کارنامه خود اکنون به سمت فرماندهی ناحیه حضرت رسول (ص) شهرستان کرمان منصوب می شود و امیدواریم که در این مسئولیت جدید هم بتوانند با کمک دوستان به فضل الهی بار مسئولیت را بر دوش گرفته و سربلند و سرافراز بیرون آیند .

ارسال نظرات