سقوط تانکر عراقی حامل مواد سوختی به دره

یک دستگاه تانکر حمل سوخت عراقی عصر سه شنبه در جاده ارتباطی سنندج - مریوان واژگون شد و بخشی از محموله سوختی آن وارد رودخانه حریم این جاده شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۰۱
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ عیسی گوهری شامگاه سه شنبه اظهار داشت: این حادثه در ۳۵ کیلومتری جاده مریوان - سنندج پس از شهر سروآباد روی داده است.

وی افزود: راننده عراقی این تانکر به علت بی دقتی از جاده منحرف شد و خودرو او در پایین جاده به داخل دره سقوط کرد.

از ابتدای دی ماه تانکر‌های عراقی برای پنجمین بار حادثه ساز شده و در طول مسیر سنندج - مریوان به علت بی احتیاطی و کم تجربگی واژگون شده اند.

روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه تانکر حامل سوخت در جاده‌های ارتباطی این استان تردد می‌کنند که این تعداد در گذشته حدود ۵۰ دستگاه بود.
کردستان در مسیر کریدور شماره ۱۰ کشور (شمال به جنوب) قرار دارد، اما از مسیر ۳۱۰ کیلومتری این کریدور در کردستان تنها بخش کمی از آن به بزرگراه تبدیل شده است.

تا پایان آبان امسال شاهد وقوع ۱۹ فقره تصادف رانندگی تانکر‌های حامل سوخت عراقی در جاده‌های استان کردستان بودیم.

براساس تصمیم اتخاذ شده از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت صبح روز بعد هیچ تانکر حامل سوخت مازوت اجازه تردد از جاده مریوان - سنندج را ندارد.

یکی از محور‌های پر حادثه در جاده‌های کردستان، مسیر ۱۳۰ کیلومتری سنندج به مریوان است که به دلیل داشتن پیچ‌های متعدد و عبور خودرو‌های ترانزیتی به کانون حوادث جاده‌های کردستان تبدیل شده است.

شرایط جغرافیایی کردستان باعث شده که هزینه‌های راهسازی در این استان در مقایسه با استان‌های مرکزی ایران چندین برابر باشد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات