آمریکا قابل اعتماد نیست/دشمنان نظام به دنبال بهره‌برداری از ضعف‌های داخلی

یک کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است، گفت: دشمن از ضعف‌های کشور استفاده می‌کند.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۲۸
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار رجبی، از کارشناسان سیاسی در مراسم بزرگداشت یوم‌الله نهم دی که با حضور پرشور مردم در مصلی ولایت تفرش برگزار شد، گفت: نظام اسلامی به پشتوانه الهی و مردمی و بهره‌مندی از رهبری هوشمند، علی‌رغم همه دشمنی‌ها در حال عبور از مسائل و مشکلات است.

رجبی تصریح کرد: نظام اسلامی به واسطه رشد سیاسی و ظرفیت بالای خود توانست در فتنه ۸۸، توطئه‌ها بدون خشونت نظامی رفع کند.


وی با اشاره به شباهت‌های سه پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸ و مقابله با تکفیری‌ها، گفت: «غیرقابل پیش‌بینی بودن»  یکی از ویژگی‌های مشترک این سه پیروزی است؛ در پیروزی انقلاب اسلامی و فتنه ۸۸، علی‌رغم پیش‌بینی دشمنان برای براندازی نظام در مدتی کوتاه، اما با ایستادگی و حضور ملت این نقشه‌ها ناکام ماند.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: در مقابله با جبهه تکفیری نیز، امروز نه تنها کار بشاراسد در سوریه تمام نشده بلکه پس از گذشت ۷ سال از آغاز فعالیت تکفیری‌ها، امروز داعش ناتوانی و ناکامی خود را در سوریه پذیرفته است.


اقدام هوشمندانه و به موقع مردم در ۹ دی


وی با اشاره به حماسه ۹ دی، اضافه کرد: در سال ۸۸، ملت ایران حتی آن هایی که به طرف مقابل رأی داده بودند، از روی احساس وظیفه و بدون هیچ گونه تبلیغاتی به صحنه آمدند و از نظام و ولایت دفاع کردند.


این کارشناس سیاسی، «احساس تکلیف دینی» را از دیگر تشابهات سه پیروزی برشمرد و گفت: در پیروزی هر سه جبهه نقش موثر محرم، صفر و فرهنگ حسینی دیده می شود و همین الگوگیری از قیام عاشورا سبب به کسب پیروزی‌ها شد.


وی ادامه داد: اگر در مقابله با تکفیری‌ها، ایستادگی و قاطعیت نظام اسلامی نبود، جبهه مقاومت نمی‌توانست تا آخر ایستادگی کند.


این کارشناس سیاسی «حرکت مردمی» را از دیگر شباهت‌های این سه پیروزی عنوان و بیان کرد: در انقلاب اسلامی، فتنه ۸۸ و مقابله با تکفیری‌ها، مسائل مادی و مالی مطرح نبود و ملت با انگیزه الهی و اعتقادات، اقدامات هوشمندانه و به جایی را از خود نشان داد.


رجبی گفت: در هر سه واقعه، ملت ایران با هوشمندی توانست در برابر صهیونیسم منطقه مقابله و ایستادگی کند و دستاوردها و پیروزی‌هایی را از آن خود کند.


وی با اشاره به دستاوردهای مشترک هر سه پیروزی ملت ایران، بیان کرد: انقلاب اسلامی، توانست شیعه را در دنیا احیا کند و به برکت این انقلاب، سایر انقلاب‌ها در دنیا احیا شدند.


این کارشناس سیاسی ادامه داد: در فتنه ۸۸، اعتراضات از یک مسئله کوچک آغاز و به یک انحراف عمیق تبدیل شد. ۹ دی، جلوی انحرافی را که قرار بود توسط عده‌ای از افراد داخلی کشور به منظور نابودی جمهوری اسلامی ایجاد شود، گرفت.
رجبی یادآور شد: هر سه واقعه، توانست نظام اسلامی ایران را از شر دشمنان نجات داده و نفوذ شیعه و جایگاه و اقتدار انقلاب اسلامی را در منطقه افزایش دهد.


وی با بیان این مطلب که در هر سه واقعه، مدیریت آمریکا به چالش کشیده شده است، اضافه کرد: برای فتنه ۸۸، آمریکا سرمایه‌گذاری بسیاری انجام داده بود؛ ۳۰۰ کارشناس آمریکایی با رصد تحرکات در داخل ایران، دستورالعمل‌های جدیدی را صادر می‌کردند.


عقب ماندن برخی از نخبگان از ملت در فتنه ۸۸


این کارشناس سیاسی گفت: در فتنه ۸۸، برخی از نخبگان از ملت بصیر عقب ماندند. برخی از آنها به خاطر منافع خود سکوت کرده بودند یا حرف‌هایی می‌زدند که موافق طبع دشمنان بود؛ اما ملت با اقدام به موقع توانست از کشور، نظام و ولایت دفاع کند.


آمریکا غیرقابل اعتماد است


وی ادامه داد: گذشت زمان نشان داد که روش مذاکره جواب نمی‌دهد، چراکه آمریکا غیرقابل اعتماد است و به راحتی زیر حرفش می‌زند. امروز برخی از مسئولان رهنمود رهبری یعنی غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را تکرار می‌کنند.


این کارشناس سیاسی با تاکید بر اینکه فتنه تمام نشده است، بیان کرد: فتنه ۸۸ تمام شده است ولی تا زمانی که ملت بر روی آرمان‌های نظام و انقلاب پایبند هستند، فتنه وجود دارد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی نشان داد تا زمانی که رهبری، مردم و امداد الهی وجود دارد این گونه مسائل نمی‌تواند برای نظام، مشکل ایجاد کند. چراکه نظام اسلامی پشتوانه الهی دارد.

رجبی خاطرنشان کرد: دشمن از ضعف‌های کشور استفاده می‌کند، مسئولان باید با کار جهادی همواره در کنار مرد در صحنه باشند و توجه بیشتری به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار