خبرهای داغ:
درپی درخواست مردم و پیگیریهای سرپرست فرماندار شهرستان، استاندار کرمانشاه بمنظور بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده گیلانغرب وارد شهرستان گیلانغرب شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۴۰
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از گیلانغرب, ،بمنظور بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده  شهرستان گیلانغرب  مهندس بازوند وارد این شهر شد ودر بدو ورود به دیدار امام جمعه گیلانغرب  رفت.

 

 سپس عازم مناطق زلزله زده شهرستان در دهستان دیره شد و از روستاهای منطقه گلین  وشهرک دیره بازدید و از نزدیک در جریان روند بازسازی این مناطق قرارگرفت.

 

وی با تاکید برضرورت تسریع در روند کار بازسازی و همزمان لزوم فراهم نمودن امکانات مناسب جهت اسکان خانوارهای آسیب دیده از عوامل بازسازی خواست تا در اجرای عملیات بازسازی افراد بومی بیکار  در اولویت قرار داشته باشند.

 

استاندار کرمانشاه در پاسخ به سوال  خبرنگار مطلع الفجر مبنی بر اینکه علی رغم ابلاغ رسمی در مناطق زلزله زده اما متاسفانه بانکها به امهال 2 ساله پایبند نیستند گفت: موضوع امهال 2ساله تسهیلات بانکی  درمناطق زلزله زده؛ این مسئله قطعی و تمام شده است .

 

بازوند ابراز داشت:همه بانکها موظف به رعایت و انجام این دستور العمل هستند و شعب بانکی که در این زمینه تخطی نمایند مورد  برخورد قانونی قرار خواهند گرفت .

 

در بازدید میدانی استاندارکرمانشاه  و هیات همراه ؛سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب نیز با ارائه گزارشی از روند کار بازسازی در مناطق زلزله زده این شهرستان اظهار داشت: کار بازسازی در مناطق زلزله زده این شهرستان از پیشرفت و سرعت عمل خوبی برخوردار است.

 

فرهاد همتی افزود:تاکنون اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته و پیشرفت کار درخور تقدیر است.

 

وی در خصوص روستاهای مورد ارزیابی نیز اذعان کرد:تاکنون  192 روستا مورد ارزیابی کارشناسی قرار گرفته اندکه میزان درصد خسارات وارد شده به واحدهای مسکونی دراین روستاها تعداد 16800 واحد مسکونی ارزیابی کارشناسی شده است .

 

این مقام مسئول با بیان اینکه  در این شهرستان بایستی4852 واحد احداث ودر بیش از  11هزار واحد تعمیرات صورت گیرد تصریح کرد: بیش از 70 درصد واحدهای تعمیری  از نوع سه ارزیابی شده و30درصد نیز نوع دو ویک محسوب می گردند.

 

همتی افزود: همزمان آواربرداری در سطح 56 روستا نیز درحال انجام است که تاکنون تعداد 510 واحد آواربرداری شده و 200 واحد نیز همزمان در 35 روستا پی کنی شده که 40  واحد فنداسیون اجرا شده و دیوار چینی 10 واحد نیز تاکنون به پایان رسیده و آماده اجرای سقف گردیده اندو براساس زمان بندی جلوتر از برنامه زمان بندی شده هستیم .

 

سرپرست فرمانداری گیلانغرب افزود: تاکنون 666 واحد جهت اسکان موقت توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) سکوسازی شده و تا کنون 340 کانکس در 29 روستا نصب گردیده  و33کانکس آن  تحویل شده است است .

 

شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه دارای دو بخش مرکزی و گواور و بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد .

ارسال نظرات