خبرهای داغ:
جوان نخبه گیلانغربی گفت: فتنه 88 در واقع نقطه ثقل اتحاد دشمنان داخلی نظام از قبیل سلطنت طلب ها و بهایی ها با نظام سلطه بود.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۴۴
|
۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰

محمد جواد نجفی دانشجوی دکترای جامع شناسی سیاسی در گفتگو با خبرگزاری بسیج از گیلانغرب  ضمن محکوم کردن فتنه 88  از آن به عنوان یکی از پیچیده‌ترین وعمیق ترین توطئه های دشمن یاد کرد.

 

این استاد دانشگاه در این خصوص اظهار داشت: فتنه 88 در واقع نقطه ثقل اتحاد دشمنان داخلی نظام از قبیل سلطنت طلب ها و بهایی ها و ... با نظام سلطه بود.

 

نجفی افزود: فتنه سال۸۸ درواقع شورش اشرافیت علیه جمهوریت با رمز "تقلب در انتخابات "بود که با کلید واژه "کمیته صیانت ازآراء"شش ماه مانده به انتخابات درفضای سیاسی جامعه تئوریزه شد که توسط روزنامه های زنجیره ای درسطح جامعه تبلیغ و فضاسازی می شد.

 

این فعال سیاسی تصریح کرد: فضای قبل از انتخابات به گونه ای بود که همه فکر می کردند که قراراست درانتخابات تقلب صورت گیرد، به طوریکه مقام معظم رهبری درروز اول فروردین سال۸۸ درحرم رضوی نسبت به این قضیه کمیته صیانت از آراء واکنش نشان دادند وعاملان آنان را" دوستانی غیرمنصف خواندند که بدتر از دشمنان منصف عمل کرده و به سلامت انتخابات خدشه واردمی سازند".

وی با تشریح ماهیت آغاز این فتنه گفت: در حین تبلیغات انتخاباتی، مناظره نامزدها و تخریب وتهمت ها در رسانه ملی باعث ملتهب شدن فضای سیاسی شده بود به طوریکه فضای دوقطبی را در میان هواداران نامزدها ایجاد کرد.

نجفی یاد آور شد: درچنین فضایی بعضی افرادخاص! درهنگام انداختن رای به صندوق در ساعات اولیه نامزدی خاص را برنده قطعی انتخابات می‌دانستند و صراحتا می گفتند در غیراین صورت در انتخابات تقلب صورت گرفته است.

 

وی افزود: از پیامدهای فتنه سال ۸۸ این بود که شیرینی حضور ۸۴ درصدی در کام مردم تلخ و باعث گشوده شدن پرونده حقوق بشری علیه ایران و تشدید فشارها و تحریم ها بر کشور شود، علاوه بر این باعث مخدوش شدن ارزشهای انقلاب از قبیل شعارهای" نه غزه نه لبنان "، جمهوری ایرانی"و...کاهش اعتماد عمومی و انسجام اجتماعی که اصلی ترین سرمایه اجتماعی ما به حساب می آید شود.

 

این نخبه گیلانغربی با اشاره به نقش مردم و بصیرات آنها در جریان فتنه 88 ، گفت: مردم در طول ۸ماه از فتنه گری دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی متوجه شدند که "تقلب"اسم رمز آشوب و اغتشاش بوده وهدف دشمن ازبین بردن نظام ولایت فقیه است که نمونه آن توهین به ساحت مقدس امام حسین(ع) در عاشورای ۸۸ بود.

 

دکتر نجفی افزود: مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی با زمان شناسی به موقع و در پی سخنرانی های متعدد بصیرت بخش مقام معظم رهبری حادثه "۹دی" که عملی بر مبنای بصیرت دینی و سیاسی بود را خلق کردند.

 

وی تصریح کرد:حماسه "۹دی" نشانه اقتدار ملت و ولایت فقیه بود که در شکل گیری آن "دست قدرت الهی در کار بود"،روح ولایت در کاربود،"روح حسین بن علی(ع ) درکاربود".
این چهره گیلانغربی  گفت:حماسه "۹ دی سال ۸۸" کشور را واکسینه کرد و مردم را بر ضد میکروب های سیاسی واجتماعی ای که می تواند اثر بگذارد مجهز و بصیرت مردم را بیشتر کرد.

 

ارسال نظرات