رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز خبر داد؛
رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: تأمین اسکان موقت اهالی 8 منطقه تحت پوشش البرز که به‌صورت کانکس بود، توسط سازمان بسیج سازندگی استان انجام شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۸۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، علی ترکاشوند گفت: با توجه به اینکه استان البرز معین 8 روستا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بود، اسکان موقت 100 درصدی زلزله‌زدگان در قالب کانکس، از سوی سازمان بسیج سازندگی استان انجام شد.

تأمین 100 درصدی اسکان موقت برخی مناطق کرمانشاه

وی افزود: اعلام آمادگی بسیج سازندگی در رابطه با تأمین اسکان دائم زلزله‌زدگان نیز به قرارگاه شهید جعفری صورت گرفت که اولویت اسکان دائم با خانواده‌های کم برخوردارتر و تحت پوش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین افراد کم‌توان در تأمین اسکان دائم و ساخت منازل است.

ترکاشوند بیان داشت: علاوه بر ارسال 80 کامیون مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده، توزیع غذای گرم میان اهالی مناطقی که استان البرز معین آن‌ها بودند انجام شد که به نظر می‌رسد تا ماه‌های آینده نیز نیاز به مواد غذایی، جیره خشک و پوشاک در آن مناطق احساس نشود.

وی مطرح کرد: اقدامات مهندسی، آب‌رسانی و برق‌رسانی هم به‌صورت 100 درصد انجام شد و تأمین کانکس‌های حمام و سرویس‌های بهداشتی به حد استاندارد رسید و در حال حاضر، شرایط زندگی اهالی مناطق زلزله‌زده رو به رونق و بهبود است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان ادامه داد: اعزام بالغ‌بر 50 گروه جهادی جهت فعالیت‌های عمرانی، بهداشت و درمان، تأسیسات، مهندسی، پزشکی و دامپزشکی به مناطق صورت گرفته و بیش از هزار جهادگر در آنجا حضور داشتند.

ترکاشوند اذعان داشت: در مناطقی که استان البرز معین آن‌ها بود، حدود 43 نفر فوت‌شده و 11 نفر هم دچار ضایعه نخاعی شدند.

وی عنوان کرد: کارشناسی میزان تخریب منازل توسط بنیاد مسکن انجام گرفت و بر اساس بررسی‌های آنان، از میان 500 خانوار ساکن در آن مناطق، منازل حدود 10 خانواده تخریب شدند و طبق گفته کارشناسان بنیاد مسکن، 210 کانکس موردنیاز بوده و سایر منازل نیازمند مرمت و بازسازی بودند.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: 250 کانکس به مساحت 10 مترمربع برای بازماندگان زلزله کرمانشاه توسط استان البرز تأمین شدند که دارای استحکام و کیفیت بالایی بوده و دارای امکانات و ملزومات زندگی هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اظهار داشت: سعی بر این است جهت طی شدن روند عادی زندگی در آن مناطق، حضور کم‌تری در آنجا داشته باشیم ولی خدمات توسط گروه‌های جهادی به هم‌وطنان ارائه می‌گردد.

ارسال نظرات