از سیاست‌های کلان اوقاف، مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان است که در این راستا علاوه بر حمایت مالی صورت گرفته مشاوره در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز ارائه می‌‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۰۶۸۷
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ارتقای سهم وقف در علم و فناوری در کشور سرمایه گرانقدری است.

حجت‌الاسلام جعفر جنتی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری ارتقای سهم وقف در علم و فناوری است، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ارتقای سهم وقف در علم و فناوری را بر اساس دستورات مقام معظم رهبری نهایی کرده است.

وی اظهارداشت: ارتقای سهم وقف در علم و فناوری در کشور سرمایه گرانقدری است و به نظر می‌رسد که وقف سرمایه‌ای بین نسلی باشد و در همین راستا ما نیز نهایت تلاش خود را برای استفاده از این ظرفیت انجام خواهیم داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  تصریح کرد: در راستای حمایت از علم و نخبگان جوان و توسعه سهم وقف در این بخش، تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری منعقد شده است و این اقدام برای ترویج فرهنگ وقف و در بستر ایجاد موقوفات جدید برای علم و فناوری انجام شده است.

وی افزود: از سیاست‌های کلان اوقاف، مشارکت در طرح‌های دانش‌بنیان است که در این راستا علاوه بر حمایت مالی صورت گرفته مشاوره در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی نیز ارائه می‌‌شود.

جنتی ادامه داد: اوقاف در راستای حمایت از طرح‌های پژوهشی و علمی در حوزه وقف و فناوری برنامه‌هایی دارد و در همین راستا از پایان‌نامه‌های موضوعی وقف حمایت می‌شود، اما اگر طرح‌هایی نیز باشد که توجیه اقتصادی داشته باشد، با توجه به نیات واقفان در این بخش نیز از نخبگان حمایت خواهد شد.

ارسال نظرات