این روزها که پیام رسان تلگرام با محدودیت روبرو شده است، تعدادی از اعضای شورای پنجم از فیلترینگ تلگرام حمایت کردند.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۱۴
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج،  فیلتر پیام رسان تلگرام این روزها حسابی سرو صدا به پا کرده و هر ساخت خبر جدیدی در خصوس رفع یا ادامه فیلتر آن به گوش می رسد.

در این میان نیز عده ای موافق و عده ای مخالف فیلترینگ تلگرام هستند. البته باید این نکته را هم متذکر شویم که تعدادی از حامیان فیلترینگ تلگرام، موافق مقطعی بودن این امر هستند.

سید‌ محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فیلترینگ‌ تلگرام با هدف جلوگیری از دسترسی‌ افرادی خاص به آن انجام شد، گفت: این افراد با استفاده از روش‌های دیگری از فیلتر‌ عبور می‌کنند و به تلگرام دسترسی می‌یابند و ما با این کار در واقع کسانی را محدود کردیم که می‌توانستند بهتر با مردم سخن بگویند، جوان‌ها را راهنمایی کنند و صف معترضان را از آشوبگران‌ جدا کنند.

نتایج فیلتر شدن تلگرام/ موضع اعضای شورای شهر تهران نسبت به مسدود سازی تلگرام

 عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در شرایط مذکور با فیلتر کردن تلگرام مخالف هستم، اظهار کرد: فضای مجازی باعث‌ انتقال سریع اطلاعات شده و ممکن است یک عده به سرعت شایعه‌سازی کنند، اما مردم بهترین روش برای راستی‌آزمایی اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آورند را پیدا کرده‌اند و از طریق دوستان و اطرافیانشان‌ این کار را انجام می‌دهند.

 اما محمدجواد‌ حق‌شناس عضو دیگر شورای شهر تهران با اشاره به فیلتر شدن تلگرام که برای جلوگیری از گسترش آشوب‌های خیابانی صورت گرفت گفت: با فیلتر کردن تلگرام‌ برای کوتاه مدت، موقت و به عنوان مسکن‌ موافقم‌.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اگر این تصمیم از سوی مسئولان امنیتی‌ و شورای عالی امنیت ملی به عنوان یک نهاد کارشناسی‌ در حوزه امنیت گرفته شده باشد، باید به آن احترام گذاشت، اظهار کرد: ما هم باید نظرات کارشناسی خود را ارائه دهیم زیرا اگر فیلترینگ‌ تلگرام طولانی مدت شود قطعاً اثرات منفی خواهد داشت.

نتایج فیلتر شدن تلگرام/ موضع اعضای شورای شهر تهران نسبت به مسدود سازی تلگرام

 حق‌شناس با بیان اینکه تلگرام یک وسیله ارتباطی است و خودش نمی‌تواند تولید پیام کند، گفت: تلگرام فقط پیام را منتقل می‌کند و اگر بخواهیم یک وسیله ارتباطی را عامل این مسائل بدانیم و حوادث کنونی را در این حد تقلیل‌ دهیم کار درستی نیست زیرا عوامل دیگری چون مسائل اقتصادی و معیشتی‌ در اعتراضات خیابانی مردم تاثیر داشتند که برای جلوگیری از ادامه این وضعیت نیازمند اصلاح شرایط اقتصادی و معیشتی مردم هستیم.

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران با اشاره به فیلتر کردن تلگرام در پی اغتشاشات اخیر گفت: مدیریت بحران در شرایط اورژانسی استراتژی‌های خاص خود را می‌طلبد و از آنجایی که فضای مجازی میدان دسترسی آزاد است، بنابراین ممکن است، در آن اطلاعات مخدوش رد و بدل شود.

 وی با اظهار رضایتمندی از فیلترینگ‌ مقطعی تلگرام در شرایط کنونی، آن را اقدامی از روی تدبیر برشمرد و گفت: به عنوان مثال وقتی که زمین لرزه‌ای رخ می‌دهد باید سیستم گاز شهر را قطع کنیم تا مبادا انفجاری مخرب‌ صورت بگیرد و در این شرایط نمی‌توانیم بگوییم چون داشتن گاز حق مردم است آن را نباید قطع کرد.

 نتایج فیلتر شدن تلگرام/ موضع اعضای شورای شهر تهران نسبت به مسدود سازی تلگرام

ارسال نظرات