خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین:

جهاددانشگاهی عملکردی جسورانه و بسیجی دارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: جهاد دانشگاهی با وجود جوانانی مومن و متعهد، عملکردی خالصانه، جسورانه و بسیجی دارد و لازم است مورد حمایت قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۵۳
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم معارفه سرپرست جدید جهاد دانشگاهی که حضور معون امور مجلس جهاد دانشگاهی در سالن شهید بهشتی برگزار شد اظهارداشت: فعالیتهای متهورانه و خارج از محاسبات عادی و روحیه جهادی در این نهاد بسیار ارزشمند است و باید حفظ شود.
وی بیان کرد: جهاد از نگاه دینی و قرآنی فقط در جبهه های جنگ نیست بلکه در همه عرصه ها اعم از علم و فنآوری، مبارزه با ستمگران داخلی و خارجی، جهاد با نفس تعریف شده و مقابله با تهاجم دشمن نیز از نمونه های بارز آن است.
امام جمعه قزوین یادآورشد: متاسفانه برخی در کشور هنوز به روحیه خودباوری و ایمان واقعی نرسیده اند و مسئولیت های بزرگ هم دارند و با مدیریت اشتباه خود موجب بی اعتمادی مردم به توانمندی های جوانان کشور می شوند در حالی که ظرفیت های زیادی داریم.
عابدینی گفت: اگر امانت را بدست اهلش بسپاریم و رئیس جمهور، نمایندگان مجلس، وزیر و سایر مسئولیتها به افراد صالح و مومن سپرده شود مشکلاتمان کمتر می شود و اگر این امانت داری رعایت نشود همه ما مسئولیم که اشتباه کرده ایم.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین اضافه کرد: بسیاری از گرفتاری هایی که داریم از مسئولیت های ما ناشی می شود و کوتاهی از ماست در حالی که اگر عدالت در کار و امانت داری و پاسخگویی به مردم درست انجام شود در مسیر درست گام برداشته ایم در غیر این صورت مردم را به قیام و اعتراض وادار کرده ایم.
وی بیان کرد: شاید ادعا می کنیم که پرچم اسلام را برافراشته ایم در حالی که اگر خلاف آن باشد و لیاقت آن را نداشته باشیم خداوند نعمت را می گیرد و باید تاوان بدهیم.
آیت الله عابدینی تصریح کرد: در شرایطی که فردی مانند شهید حججی با یک نگاه مومنانه مانند یک لشگر و دولت عمل می کند ما هنوز قدردان داشته های خود نیستیم و با بی توجهی به این ظرفیت ها موجب بی اعتمادی مردم می شویم.
امر به معروف و نهی از منکر فراموش نشود
امام جمعه قزوین اظهارداشت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه هرگز نباید فراموش شود و هر جا خلافی دیده شد باید متذکر شویم تا کارها اصلاح شود و به نظر می رسد باید راهی برای بیان مشکلات پیش نهاد کنیم.
عابدینی از خدمات محمد حسین فائزی در جهاد دانشگاهی تشکر کرد و گفت: فعالیتهای معنوی، موثر و خالصانه در عرصه های علمی، پژوهشی و پزشکی و درمانی این نهاد انقلابی جای تقدیر دارد و امیدواریم جناب آقای پیله چی به عنوان جوانی خوش فکر بتواند در این عرصه موفق باشد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار