کتاب خودآموز علمی و عملی «ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی در موسیقی» نوشته سعید حسین‌پور برای هنرجویان موسیقی منتشر شد.
کد خبر: ۸۹۷۰۸۸۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از انتشارات سوره مهر، در کتاب پیش رو، که تجربه‌ای است در زمینه ریتم در موسیقی، سعی شده مطالب تا حد امکان ساده و قابل درک در اختیار هنرجویان و علاقه‌مندان دورة ابتدایی قرار گیرد.
 همچنین، به دلیل اهمیت ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی در موسیقی و با توجه به اینکه هنرجو در ابتدای آموزش به راهنمایی و تمرکز بیشتری نیاز دارد، این مجموعه در نظر دارد بدون استفاده از حامل پنج خطی و چیدمان نت‌ها روی حامل‌ها و پیدا کردن جای نت‌ها (دو، ر، می، فا، سل، لا، سی) که صداهای اصلی موسیقی‌اند، هنرجو را فقط به کشش‌ها و فیگورها و مدل‌های مختلفی متمرکز و متوجه کند که باعث ایجاد ریتم و وزن می‌شود؛ تا هنرآموز، قبل از آموزش ساز و به دنبال آن انگشت‌گذاری روی ساز، بتواند درک بیشتری از این هنر داشته باشد.
پیشنهاد می‌شود در کنار مطالعة کتاب، از سی‌دی صوتی ارائه‌شده نیز برای تمرین‌های عملی، که مهم‌‌ترین قسمت این کتاب است، استفاده شود.
در نهایت، توصیه می‌شود همة هنرجویان برای آموزش صحیح و اصولی ابتدا به آموزش ساز تمبک، که کامل‌ترین ساز ریتمیک جهان موسیقی است، بپردازند و به صورت فشرده دورة ابتدایی و متوسطة این ساز را نزد یکی از استادان یا هنر‌آموزان بنام و شایسته فراگیرند.


گفتنی است کتاب خودآموز علمی و عملی «ریتم‌شناسی و وزن‌خوانی در موسیقی» نوشته سعید حسین‌پور در 101 صفحه و با قیمت 20 هزار تومان منتشر شده است.
برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

ارسال نظرات