خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیداری که سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در تبریز با وی داشت، گفت: دیپلمات های کشورمان باید برای ارتقای عزت ایران در روابط و مذاکرات خود تلاش کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۴۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی بیت نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با اشاره به حساسیت موضع گیری های بین المللی در نمازهای جمعه اظهارکرد: باید ضمن اجتناب از ایجاد تنش در روابط، مواضع به حق و صریح جمهوری اسلامی ایران در این تریبون مطرح شود.
وی با اشاره به قضایای اخیر کشور گفت: مردم تبریز غیرت دینی و ملی خود را به نمایش گذاشتند و با آشوبگران و ضد انقلاب همراهی نکردند در حالی که شبکه های معاند نظام مدام ، مردم تبریز را به حرکت و قیام دعوت می کردند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به آغاز رویداد گردشگری تبریز 2018 افزود: امیدوارم تبریز با میزبانی شایسته از گردشگران، برای ایران عزت آفرین باشد و ایران را در بین کشورهای اسلامی سربلند کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه هم در این دیدار با بیان اینکه همواره خطبه های حجت الاسلام آل هاشم در راستای حفظ منافع ملی و منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: باید سیستم دقیق تری را در وزارت خارجه برای اطلاع رسانی به هنگام تحولات جهانی در اختیار امامان جمعه طراحی و اجرا کنیم.
بهرام قاسمی افزود: اطلاع رسانی به هنگام برای تحلیل بهتر و نگاه عمیق تر ائمه جمعه و در نتیجه مردم می تواند موثر باشد و در این راستا باید مواضع صریح جمهوری اسلامی ایران مطرح شود تا ائمه جمعه مردم را از آخرین تحولات مطلع کنند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت خارجه همواره برای عزت ایران تلاش می کند تصریح کرد: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی به نمایندگی از این نظام، منافع ملی و اسلامی کشور را دنبال می کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آرامش تبریز را در جریانات روزهای اخیر ستودنی خواند و گفت: غیرت و بصیرت مردم تبریز همیشه در تاریخ به اثبات رسیده است.
وی رویداد گردشگری تبریز2018 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را سرآغازی برای توسعه صنعت گردشگری در تبریز دانست و گفت: مطمئن هستم در پایان این رویداد، می توانیم شاهد معرفی این شهر نمونه و موثر در جغرافیا و فرهنگ ایران برای تمام مردم دنیا باشیم.
سخنگوی وزارت امور خارجه امروز همچنین در نشستی با ایرج شهین باهر شهردار تبریز اظهارکرد: این شهر در جای‌جای تاریخ کشورمان حضور برجسته دارد و از مناطق پیشتاز در مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور است.
وی هدف از سفر خود به تبریز را ارزیابی میدانی و بررسی نقش وزارت امور خارجه در کمیته اجرایی «تبریز 2018» عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های وزارت امور خارجه و سفارتخانه‌های کشورمان می‌تواند در خدمت پروژه گردشگری «تبریز 2018» باشد.
وی با بیان اینکه باید این ظرفیت‌ها را عملیاتی کرده و ایده‌های لازم را از طریق سفرای خود پیگیری کنیم، اظهارکرد: شکوفایی تبریز 2018 نیازمند یک توان ملی است تا بتوانیم از این طریق، تبریز را در سطح منطقه و جهان، بیشتر معرفی کنیم.
قاسمی با اشاره به زمینه‌های حمایت وزارت خارجه از رویکردهای تبریز 2018، گفت: وزارت امور خارجه در برنامه‌ها، نمایشگاه ها و رویدادهای معتبر جهانی حضور فعال دارد و آماده‌ایم که با همکاری گروه‌های گردشگری و سفارتخانه‌ها، ظرفیت‌های گردشگری تبریز و قابلیت‌های فرهنگی و هنری تبریز را در این فرصت‌ها عرضه کنیم.

ارسال نظرات