خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی جلفا خبر داد؛

دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در جلفا

فرمانده انتظامی جلفا از دستگیری کلاهبردار میلیاردی فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۱۰۵۶
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  یدالله جهان آرا اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی در پی گزارش واصله مبنی بر انجام کلاهبرداری میلیاردی توسط فردی در فضای مجازی، شناسایی و دستگیری وی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و شناسایی، متهم را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر و تحویل مرجع قضایی کردند.

جهان آرا چند راهکار امنیتی مهم در این خصوص اشاره و خاطر نشان کرد: کاربران باید به یاد داشته باشند که هر ایمیلی که برای آنها ارسال می‌شود به نام فرستنده آن اعتماد نکرده و به آدرس دامنه آن توجه کنند به اسم لینک های متن ایمیل اعتماد نکنند، اغوا نشوند، فریب بخت آزمایی‌های دروغین در آن را نخورند، مراقب ایمیل‌های با موضوع اضطراری باشند، فایل های پیوست در این نوع ایمیل ها را باز نکنند و .... چرا که این چند نکته ای که گفته شد برای حفظ امنیت حساب ایمیل خود اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: در صورت بروز مشکلات در فضای مجازی سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره‌های 110 موضوع را به پلیس اطلاع و در وصورت هرگونه پیشنهاد و انتقاد با شماره 197 تماس حاصل کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار