نیروهای سوری امروز در ادامه عملیات خود در غوطه شرقی که پس از پاکسازی کامل غوطه غربی آغاز شد، موفق شدند کنترل شهرک «عین زریقه» را به دست گیرند.
کد خبر: ۸۹۷۱۱۴۷
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز دوشنبه (11 دی ماه) در غوطه شرقی دمشق آغاز شد.

ارتش سوریه این عملیات را علیه ترویستهای «جیش الاسلام» -نزدیک به القاعده- از محورهای «النشابیة، حزرما و زریقی» آغاز کرد. این عملیات پس از چند ماه توقف و به صورت غافلگیرکننده ای در بخش «المرج» واقع در غوطه آغاز شد.

وبگاه خبری معارض «عنب» گزارش داد که نیروهای سوری در جریان عملیات امروز خود موفق شدند کنترل شهرک «عین زریقه» را به دست گیرند و بدین ترتیب جاده النشابیه قطع شد.

این شهرک در مسیری واقع شده است که شهرکهای بیت نایم و النشابیه را به یکدیگر وصل میکند و در نزدیکی روستای«حوش الصالحیة» قرار گرفته است.

نیروهای سوری پس از آزادسازی شهرک «المیدعانی»  طی ماهها گذشته در پی پیشروی در این منطقه بودند؛ منطقه ای که در اشغال جیش الاسلام قرار دارد.

همزمان با عملیات ارتش سوریه در منطقه المرج، نیروهای مقاومت با تروریستها در «حرستا» واقع در جنوب غربی غوطه درگیر هستند.

نیروهای سوری امروز موفق شدند با نصب پرچم خود در ارتفاعات «التلول الحمر»، پاکسازی کامل غوطه غربی از تروریستها را اعلام کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

ارسال نظرات