سفیر تاجسکستان در کشورمان گفت: روابط فرهنگی بین دو شهر خواهرخوانده خجند و تبریز، از بهترین نمونه‌های صمیمیت دو شهر از کشورهای مختلف است.
کد خبر: ۸۹۷۱۲۵۹
|
۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، نعمت‌اله امام‌زاده در دیدار با شهردار تبریز و رئیس‌شورای اسلامی شهر، با بیان این مطلب، یادآور شد: ایران، از قدیم برای تاجیک‌ها با نام کمال خجندی، شاعر قرن هشتم هجری، شناخته‌شده و تبریز، از نظر فرهنگی و تاریخی، یک شهر ارزشمند برای تاجیکستان به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018میلادی، حامل فرصت‌های بسیار ارزشمند برای گسترش ارتباطات فرهنگی و گردشگری است و امیدواریم در سفری که در آغازین روزهای این رویداد، به این شهر داشته‌ایم بتوانیم با دست پر از این شهر خارج کنیم.

سفیر تاجسکستان در کشورمان با بیان این‌که تاجیکستان در همین سال 2018، از سوی پیشوای ملت به عنوان «سال گردشگری و هنرهای مردمی» اعلام شده‌است، گفت: تبریز با توجه به رسومات، سنت‌ها و جایگاه خاص فرهنگی و گردشگری، یکی از شهرهای مهم در برنامه‌های این سال برای تاجیکستان است.

امام‌زاده اظهار داشت: حضور دانشجویان تاجیک در دانشگاه‌های تبریز، یک ظرفیت مهم علمی و اجتماعی است که با ادامه همکاری‌ها، می تواند گسترش بیابد.

ارسال نظرات