امام جمعه درگز تصریح کرد: اعتراض به سوء مدیریت و ناکامی‌های اقتصادی و مشکلاتی همچون بیکاری و سختی معیشت، حق طبیعی مردم است، اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که مسیر حل مشکلات مردم از دروازه امنیت می‌گذرد و ناامنی مشکلی بر مشکلات مردم می‌افزاید.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۴۵
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام محمدحسین ایروانی  در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلا الغدیر برگزار شد ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی، تصریح کرد: توجه به مرگ و معاد یکی از مهترین نکات بازدارنده انسان در مواجهه با گناه و دنیا طلبی است.

امام جمعه درگز با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم گفت: هجرت در قرآن از جمله مواردی است که به طور مکرر به آن تذکر داده شده و معمولا همراه با جهاد بیان می‌شود. هجرت اقسام مختلفی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به هجرت جغرافیایی و عقیدتی اشاره کرد.

وی افزود: انسان باید از فکر بد و عقیده باطل هجرت کند و مدار فکری و زندگی او بر مبنای حق باشد و در این راه از خود غرور و تکبر نشان ندهد چرا که ایمان و حق پذیری در روز قیامت مورد سوال قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام ایروانی تشریح کرد: حجاب در جامعه اسلامی نه تنها یک تکلیف، بلکه موضوع بسیار مهم اجتماعی است که با هنجار‌های دینی مرتبط است. ایجاد آرامش روانی در جامعه، استحکام کانون خانواده و مسائل مهم روانی در بستر جامعه به واسطه حجاب و پاکدامنی زنان و دختران ما به وجود می‌آید.

امام جمعه درگز با بیان اینکه دشمن نقشه دارد با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مردم را از اعتقادات و نظام الهی جدا کند تاکید کرد: بی حجابی و بدحجابی آسیب‌های فراوانی همانند طلاق، سست شدن بنیاد خانواده، اشاعه چشم چرانی و آسیب‌های فراوان دیگری مانند غفلت از اصول مهم گزینش همسر را به دنبال دارد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید احمدی روشن عنوان کرد: دانشمندان هسته‌ای با کمترین توقعات و امکانات کار کردند و اهل گرفتن حقوق‌های نجومی نبودند. آن‌ها خود را صاحبان ژن برتر معرفی نکرده و با تفکر الهی و جهادی و با کمترین امکانات بیشترین خدمت را به نظام انجام دادند و امروز شاهد هستیم آن چیزی که دشمنان را وادار به مذاکره و تسلیم در برابر ایران کرد خدمات دانشمندان هسته‌ای کشور ما بود.

حجت الاسلام ایروانی از مردم و مسئولین فهیم و انقلابی درگز به خاطر حفظ آرامش و حضور بصیرانه در صحنه تشکر کرد و گفت: اعتراض به سوء مدیریت و ناکامی‌های اقتصادی و مشکلاتی همچون بیکاری و سختی معیشت، حق طبیعی مردم است.

امام جمعه درگز عنوان کرد: ملت بزرگ و عزیز ایران اجازه نمی‌دهد دشمنان نظام از این مشکلات به روش‌های غیر قانونی استفاده کرده و با ایجاد اغتشاش، به اماکن عمومی و مذهبی آسیب برسانند.

وی خاطر نشان کرد: دشمن همیشه در کمین است تا با کسب کوچکترین فرصت، از جریانات اجتماعی و سیاسی کشور استفاده کرده و آن را تبدیل به یک بحران کند، البته ملت بصیر و ولایت مدار ایران با حضور حماسی خود در شهر‌های مختلف پاسخ این فریب خوردگان را داده و باعث یاس دشمنان نظام شدند.

حجت الاسلام ایروانی تشریح کرد: مسیر حل مشکلات مردم از دروازه امنیت می‌گذرد چرا که وجود ناامنی مشکلی بر مشکلات مردم می‌افزاید.

امام جمعه درگز در پایان خاطر نشان کرد: از مسئولین می‌خواهیم از اصل موضوع اعتراض مردم غافل نشوند و گرانی‌ها و مشکلات معیشتی را حل کنند. ما مدیون این ملت هستیم و به هیچ مسئولی اجازه نمی‌دهیم به آرمان‌های امام و انقلاب خیانت کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها