خبرهای داغ:
طرح توسعه سلامت دختران در آموزشگاه‌های شهرستان جهت دانش آموزان دختر و والدین با جامعه بالغ بر ۹ هزار نفر در حال برگزاری است.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۵۰
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ طرح توسعه سلامت دختران در آموزشگاه‌های شهرستان جهت دانش آموزان دختر و والدین در حال برگزاری می‌باشد.
عصمت السادات سیف مشاور مدیر و مسئول امور بانوان وجوانان مدیریت، هدف از برگزاری این طرح را افزایش دانش، نگرش و عملکرد بهداشتی دانش آموزان در دوران بلوغ، ارتقاء و توسعه سطح سلامت جسمی و بهداشتی دانش آموزان به منظور پیشگیری از بروز بیماری‌های خاص دوران بلوغ و کاهش عوامل خطر ساز، افزایش سطح انگیزشی دانش آموزان دختر به حفظ سلامت، توجه به انسجام مراقبت‌های بهداشتی، درمانی و پیشگیری از بیماری‌ها در دوره بلوغ و همچنین آشنایی والدین با نحوه برخورد با فرزندان، تغذیه سالم و.. در دوران بلوغ دانست.
وی افزود: به همت مشاور مدیر کل و کارشناس مسئول امور زنان استان خانم خادمی، سیاست گذاری‌ها و اقدامات شایسته‌ای، جهت توسعه سلامت دختران ووالدینایشان در سطح استان در حال اجرا می‌باشد.
مسئول امور بانوان و جوانان مدیریت آموزش و پرورش شاهرود ادامه داد: نوجوانی، زمان باروری و شکل گیری ِخصوصیات عاطفی و هیجانی است؛ بلوغ فیزیکی، روانی، و عاطفی در نوجوانی متحول شده و ادامه می‌یابد و بزرگسالی زمان کسب هویت فردی و اجتماعی است؛ لذا پرداختن به سلامت نوجوان در این دوران از ابعاد مختلف، خصوصا برای دختران با توجه به نقش مادری آنان و همچنین نقش اساسی آنان در توسعه و تعالی کشور، سرمایه گذاری برای آینده محسوب می‌شود؛ لذا سرمایه گذاری برای ارتقای سلامت دختران در دوران بلوغ می‌تواند ضمن پیشگیری از آسیب‌ها، بسیاری از هزینه‌های مستقیم و غیر مستقیم مربوط به سلامت آنان را در دوران جوانی کاهش دهد که این مهم، جهت (بیش از ۳۰۰۰ دانش آموز دختر دوره اول متوسطه) و همچنین والدین (بالغ بر ۶۰۰۰ نفر) در حال برگزاریست.
وی یادآور شد: به جهت بلوغ پیش رس در فرزندان وضرورت آگاهی دانش آموزان و والدین ایشان در این خصوص، طرح مذکور در قالب کارگاه آموزشی، مشمول دانش آموزان پایه ششم ابتدایی با بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز و والدین دانش آموزان سوم و ششم ابتدایی با بیش از ۳۰۰۰ نفر نیز می‌باشد که در این شهرستان در حال اجرا بوده و مورد استقبال والدین نیز واقع گردیده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها