امام جمعه شاهرود با بیان اینکه آمار طلاق ٣٠ درصدی برای این شهرستان متدین و مومن، زیبنده نیست، گفت: باید فکری برای کاهش آمار طلاق و معضلات اجتماعی به خصوص جوانان کرد.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۵۲
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در پنجاه و هفتمین جلسه شورای فرهنگی عمومی شهرستان شاهرود که در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد، ضمن اشاره به آمار بیش از ۳۰ درصدی طلاق در شاهرود، تاکید کرد: این آمار تنها در ۹ ماهه نخست سال جاری گرفته شده و به ما می‌گوید که تقریبا از هر سه ازدواج دراین شهرستان یکی به طلاق منجر می‌شود که مسئولان باید به فکر کاهش این آمار باشند.
وی افزود: درست است که به تعداد اندک دفاتر ثبت طلاق در شرق استان سمنان، شاهرود میزبان مراجعان بسیاری برای طلاق از شهر‌های دور و نزدیک می‌شود، اما این امر منکر آمار بالای طلاق نیست و باید در این باره گفت: این موضوع از شدت نگران کننده بودن ارقام مذکور کم نمی‌کند لیکن نهاد‌های مرتبط باید برای جلوگیری از روانسازی این معضل، مقررات مؤثری وضع کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود در دیگر بخش سخنان خود به حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: علت این حوادث آن است که دشمن دین و باور‌های مردم را نشانه گرفته و برای جلوگیری از آسیب ها، باید طبق فرمود: ه امام راحل (ره) پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
امینی ضمن اشاره به حمله دشمن از راه‌های فرهنگی و دینی و لزوم پشتیبانی مردم از ولایت فقیه برای حفظ کشور، تاکید کرد: امیدواریم مردم ما روز به روز مقاوم و هشیارتر شوند تا بتوانیم با صلابت و سلامت از توطئه‌ها عبور کنیم.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته روز شنبه برای راهپیمایی عمومی علیه اغتشاش در نظر گرفته شده است، افزود: در چند روز اخیر، مردم برای ابراز انزجار خود از توهین معاندان به مقدسات، مرتب فشار می‌آوردند که ما می‌خواهیم حرکتی انجام دهیم و این باعث افتخار ما است که مردمی چنین پشتیبان ولایت در این شهرستان زندگی می‌کنند.
امام جمعه شاهرود درادامه به بیان وظایف شورای فرهنگ عمومی طبق آیین نامه آن پرداخت و گفت: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی جامعه شهری و روستایی، زمینه‌ها و آثار فرهنگی مرتبط بر سیاست‌های اتخاذ شده و به ویژه تصمیمات فرهنگی ابلاغی مرکز استان و کشور، از جمله وظایف پژوهشی این شورا است.
امینی افزود: شورای فرهنگ عمومی باید در راستای حذف سنت‌های غلط و تقویت ارزش‌های دینی و فرهنگی، برنامه ریزی مناسب برای همسو کردن دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی برای فعالیت در زمینه فرهنگی یا ریل گذاری در این حوزه و اتخاذ تصمیم در خصوص شیوه‌های نظارتی فعالیت کند.
مدیران دستگاه‌های اجرایی، کارشناسان و اعضاء حاضر دراین جلسه هم در رابطه با راهکار‌های مناسب افزایش ازدواج و پیشگیری و کاهش طلاق در شهرستان تبادل نظر کردند.
همچنین در این نشست در رابطه با چگونگی برگزاری بزرگداشت آیت ا... طاهری امام جمعه فقید شاهرود تبادل نظر گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها