خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آتش زدن پرچم کشور خود، آسیب رساندن به اماکن عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، هتاکی و فحاشی، قتل و آدم‌کشی چه ارتباطی به مطالبات اقتصادی دارد و کدام مشکل مردم را حل می‌کند؟
کد خبر: ۸۹۷۱۴۶۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵

به گزارش خبرگزارری بسیج و به نقل از گلستان ما؛ آیت الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه گرگان با اشاره به اتفاقات و اغتشاشات اخیر در کشور اظهارداشت: هفته گذشته در کشور حوادثی اتفاق افتاد و این حوادث دو چهره داشت که باید به آن توجه شود.

وی افزود: یکی از چهره های این حوادث مربوط به اعتراضات مردی درباره مشکلات مختلف مانند مشکلات اقتصادی، بیکاری، مشکلات موسسات مالی و اعتباری و غیره بود که این موضوع و مشکلات در همه جای دنیا و همه کشورها نیز وجود دارد و امری طبیعی و معمولی است.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: هیچ کشوری وجود ندارد که این مشکلات و اعتراضات را نداشته باشد و تاکنون بیش از 2 هزار اعتراض در کشور ثبت شده و مردم خواسته‌های خود را مطرح کرده و نیروی انتظامی نیز مراقبت کرده و مسئولان نیز به مردم پاسخ دادند.

آیت الله نورمفیدی افزود: یک چهره دیگر این حوادث که خودش را نشان داد این بود که ربطی به اعتراضات مردمی نداشت و سعی داشت بر روی این موج طبیعی و مردمی حرکت کند و این موج را به سمت دیگر بکشاند و بسیاری از افرادی که واقعا مشکل داشتند نیز آن‌ها را قبول نداشتند و می‌خواستند در مقابل این افراد بایستند.

وی گفت: یکی از موضوعات دیگری که باید به آن توجه و تفکر داشت این است که ریشه این تفکرات و رفتارها در کجا بوده است که باید گفت که ریشه اساسی این اتفاقات و اغتشاشات بدون شک از بیرون از کشور بوده است و مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی عامل این اغتشاشات بودند و پیام‌هایی را برای تحریک مردم و نسل جوان می‌دادند که بیش از 70 درصد این پیام‌های تحریک‌آمیز از طرف آن‌ها بود.

امام جمعه گرگان اظهار داشت: ریشه همه این اغتشاشات این مثلث شوم بوده و آمریکا و رئیس جمهور این کشور خود این موضوع را اعلام کرده و اغتشاشگران را تشویق و ترغیب می‌کند.

وی افزود: آتش زدن پرچم کشور خود، آسیب رساندن به اماکن عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، هتاکی و فحاشی، قتل و آدم‌کشی چه ارتباطی به مطالبات اقتصادی دارد و کدام مشکل مردم را حل می‌کند؟

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: آمریکا و کشورهای اروپایی اگر دلشان به حال مردم ما و مشکلات اقتصادی مردم ما می سوزد چرا پول های بلوکه شده ما را آزاد نمی کنند و چرا این تحریم ها را بر علیه ما وضع می کنند و چرا تحریم‌های بانکی ما را پایان نمی‌دهند؟

وی افزود: سابقه تارخی که ما از آمریکا و استعمارگران داریم را هیچ وقت فراموش نمی کنیم و ریشه همه این اغتشاشات بیرون از کشور بوده اما مردم ما نیز مشکلاتی دارند که باید برای حل آن تلاش کرد.

آیت الله نورمفیدی گفت: در سرنخ این حوادث، سلطنت‌طلب‌ها نیز نقش داشتند و به فکر بازگرداندن خانواده پهلوی بودند و این سلطنت‌طلب‌ها و منافقین حدود 17 هزار نفر را کشته‌اند و امروز در این فکر هستند و این ها دلشان برای مردم نمی‌سوزد.

وی اظهار کرد: راهپیمایی‌های چند روز اخیر در کشور نیز بسیار محکم، کوبنده، عمومی و ارزشمند برگزار شد و ملت ایران نشان دادند که برای این نظام و انقلاب هزاران شهید داده و همواری پای این انقلاب می ایستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: این افراد و اغتشاشگران باید به اشد مجازات برسند و اگر در این زمینه کوتاهی شود مردم خود با شناسایی این افراد، آن‌ها را مجازات می کنند چراکه باید این افراد که علیه نظام و انقلاب اغتشاش کردند، به اشد مجازات برسند.

وی افزود: مشکلات اجتماعی و اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد اما نمی توان همه این مشکلات را به گردن دولت انداخت و دولت به تنهایی نمی تواند این مشکلات را برطرف کند و باید مجلس، قوه قضائیه نیز پای کار بیایند و همه ارگان‌های نظامی و انتظامی دست به دست هم دهند تا مشکلات مردم برطرف شود.

وی همچنین با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه درباره اهمیت شناخت خداوند اظهار کرد: انسان باید با عقل و تفکر به عظمت خداوند پی ببرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها