با تلاش‌ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد تخت‌های بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد به دو برابر افزایش یافت.
کد خبر: ۸۹۷۱۴۸۴
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درافزایش تخت‌های بیمارستانی در استان نشست با احمدی استاندار درخصوص نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دغدغه‌ای که این روز‌ها به خاطر رفع آن به تهران سفر میکنم، تبدیل وضعیت بخشی از نیروی انسانی قراردادی دانشگاه به پیمانی است تا بدین وسیله بار سنگین پرداخت حقوق از محل درآمد‌های اختصاصی را برداریم.
ایلامی افزود: این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ ردیف شغلی داشته که نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ شغل بدون تصدی دارد.
وی با "چالش بزرگ" خواندن این ارقام و اعداد برای دانشگاه ادامه داد: نزدیک به ۷۰ درصد درآمد نیرو‌های به کار گرفته شده در این جایگاه‌ها از محل درآمد دانشگاه بوده که به صورت قرارداد معین، شرکتی و ضریب کا هستند که بی شک بار مالی به غایت بزرگی بر دوش دانشگاه گذاشته و نتیجه آن چالش‌هایی است که بخشی از آن هویدا شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: اولین محموله از تجهیزات چهارگانه بیمارستان شهید جلیل در یاسوج تحویل و در بیمارستان مستقر شد و این اولین دستاورد حضور معاون درمان وزارت بهداشت در استان و همچنین تشکیل جلسه در تهران است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم چالش‌های مطرح شده در نشست را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید دانست و گفت: توقع دارم مسائل مطرح شده در این نشست با تعامل حل شده و دیگر شاهد مطرح شدن هیچ یک از موارد فوق در جلسات آتی نباشیم.
در ادامه این نشست، زارعی نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز به نقش حیاتی بیمارستان شهید جلیل یاسوج در توسعه‌ی خدمات درمانی در استان اشاره کرد و افزود: افتتاح بیمارستان شهید جلیل نه تنها حجم بالایی از نیاز‌های مردم استان در حوزه درمان را رفع، بلکه اشتغال زایی، کاهش تردد به استان‌های همجوار، کاهش هزینه‌های درمانی مردم استان و امنیت اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات