خبرهای داغ:
کد خبر: ۸۹۷۱۴۹۶
|
۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۸

به گزارش روابط عمومی کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول، جلسه  کمیته خواهران با رویکرد حجاب و عفاف در دانشگاه علوم پزشکی با حضور معاون دانشجویی و فرهنگی، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی و معاون امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی دزفول،مسئول گزینش و دبیر امر به معروف و نهی از منکر کانون بسیج جامعه پزشکی و ریاست نظام پرستاری بیمارستان بزرگ دزفول،مسئول بسیج اداری دانشگاه و معاونت تربیت و آموزش حلقه های صالحین واعضای کمیته خواهران دانشگاه    در سالن جلسات معاونت آموزشی و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد.

دکتر بهروز چگنی ، مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول  در این جلسه گفت:ضمن عرض خیرمقدم حضور مدعوین گرامی و ارائه گزارش اجمالی از عملکرد کمیته خواهران،در خصوص  ترویج و فرهنگسازی حجاب و عفاف در جامعه دانشگاهی که باید در راستای اشاعه آن اهتمام ورزید به ایراد سخن پرداختند. وی افزود: رعایت حجاب و عفاف مختص زنان وحتی در سطح دانشگاه نیست و باید در بین تمامی اقشار جامعه این اصل نهادینه شود.

سرکار خانم آیتی،معاون امور بانوان در دانشگاه  نیز در ادامه جلسه مقوله حجاب و عفاف را پرچم دین و تمدن اسلامی دانست و افزود اشاعه و بسط فرهنگ حجاب و عفاف از اولویتهای جامعه دانشگاهی است و باید پوشش متناسب با شعار اسلامی را در بین پزشکان و دانشجویان و دانشگاهیان بیشتر از گذشته بسط داد.

وی با  اشاره به موضوع حجاب و عفاف گفت: یکی از توطئه‌های دشمنان، جنگ نرم است و به ویژه مبحث حجاب و عفاف که از این طریق و با تهاجم فرهنگی می‌خواهند در روح و روان فرزندان این دیار رخنه کنند تا بتوانند نقشه‌های  شوم خود را پیاده سازند.

دکتر مهتدی، نخبه علمی و فرهنگی کانون بسیج جامعه پزشکی دزفول و عضو شوری قشربسیج جامعه پزشکی دزفول در سخنان خود خواستار اهتمام ویژه مسئولین دانشگاه  جهت اجرای آیین نامه های مربوطه وبرنامه های مفید وسازنده در این خصوص شد.

در ادامه اين جلسه اعضاء پيشنهادات و نقطه نظرات خود را ارائه نمودند. حمایت کامل از برنامه های ترویج حجاب و عفاف،  برگزاری دوره های آموزشی امر به معروف و نهي از منکر و فرهنگسازی در زمینه حجاب و عفاف،تشکيل کارگروه های تخصصی ،استفاده از  سخنرانان متخصص و باتجربه در برنامه های فرهنگی، تهیه وتدوین دفترچه ای با محتوای مناسب در این خصوص جهت ارائه به ریاست دانشگاه علوم پزشکی و  ابلاغ به دانشکده ها و واحدهای بیمارستان و رده های تحت امر  در قالب دستور العمل ، معرفی الگو های مناسب و تداوم جلسات هم اندیشی برای پیشبرد اهداف حجاب و عفاف در دانشگاه  از جمله پيشنهادات ارائه شده در این جلسه بود و مقرر شد طی جلسه بعدی مصوبات لازم  تصویب گردد و با تصویب معاون دانشجویی و فرهنگی و ریاست بیمارستان دزفول در سطح آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان بزرگ دزفول اجرا گردد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها