فرمانده سپاه ناحیه نمین گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه و در خور شان یادواره شهدای والامقام نیارق صورت گرفته است و این یادواره ساعت 14 روز دوشنبه 18 دی ماه در روستای نیارق برگزار می شود.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۱۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲

تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه یادواره نیارق صورت گرفته است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدرا شاپور حسن زاده فرمانده سپاه ناحیه نمین در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این شهر در خصوص قیام انقلابی نیارق اظهار کرد: روستای نیارق یکی از انقلابی‌ترین روستاهای کشور است که در دوران سیاه ستمشاهی اهالی آن روستا بابصیرت خود به فرمان‌های امام راحل لبیک گفته و با رشادت بی نظیر خودشان علیه نظام طاغوت قیام کردند و در این راه با نثار خون خود حماسه بزرگ روز 18 دی‌ماه سال 57 را رقم زدند.

حسن زاده ادامه داد: روستای گردشگری نیارق 21 جانباز دفاع مقدس و 27 شهید دارد که در حادثه 18 دی‌ماه سال 57، پنج نفر از مردم این روستا در جریان مبارزات انقلابی با رژیم طاغوت به فیض شهادت نائل آمدند که این امر این روستا را در بین روستاهای کشور بی نظیر کرده است.

وی با بیان اینکه در سال های گذشته یادواره نیارق مورد توجه قرار نگرفته بود افزود: برنامه گرامیداشت قیام نیارق در سال های گذشته در غالب برنامه های شهرستانی برگزار می شد که امسال با تاکید نماینده ولی فقیه در استان این یادواره به صورت کشوری برگزار خواهد شد.

سرهنگ حسن زاده ضمن تشکر از حمایت اهالی نیارق و مسئولانی که در جهت برگزاری هرچه بهتر این یادواره همکاری و مشارکت لازم را انجام داده اند گفت: تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه و در خور شان یادواره شهدای والامقام نیارق صورت گرفته است و این یادواره ساعت 14 روز دوشنبه 18 دی ماه در روستای نیارق برگزار می شود.

وی ادامه داد: پیش از برگزاری یادواره کشوری شهدای انقلاب نیارق مراسمی ویژه بانوان ساعت 15 روز شنبه 16 دی ماه در مسجد جامع روستای نیارق برگزار خواهد شد و فردای آن روز مراسم عصر شعر و خاطره در فرهنگسرای امام حسن مجتبی(ع) شهر آبی بیگلو با حضور عموم مردم برگزار می شود.

سرهنگ حسن زاده به اقدامات صورت گرفته اشاره کرد و گفت: حدود دو ماه پیش ستاد برگزاری یادواره نیارق تشکیل شد و تا به امروز نیز چندین جلسه برای هماهنگی برگزاری این یادواره صورت گرفته است که از برنامه‌های در نظر گرفته شده می‌توان به نامگذاری خیابان در روستای «نیارق» و اردبیل به نام شهدای قیام خونین «نیارق»، طراحی المان شهدا در این روستا و تجلیل از خانواده شهدای روستای «نیارق» اشاره کرد که همراه با تندیس یادبود شهدای روستای «نیارق» پیش‌بینی شده است.

وی در پایان از پیگیری مشکلات اهالی این روستا توسط مسئولین مربوطه خبر داد و از عموم اهالی شهرستان نمین برای حضور در این یادواره معنوی شهدای دی ماه 57 روستای «نیارق» دعوت کرد.

ارسال نظرات