خبرهای داغ:
رئیس مرکز تحقیقات و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

50 درصد از بیماران از ابتلا به بیماری قند و چربی خون بی‌اطلاع هستند

رئیس مرکز سیاست‌گذاری، تحقیقات و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 50 درصد از بیماران از ابتلا به بیماری قند و چربی خون بی‌اطلاع هستند و به‌اندازه کافی از دارو‌های مرتبط با این بیماری استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۴۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

کامران باقری لنکرانی در حاشیه برپایی نخستین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش بی‌رویه بیماری‌های غیرواگیر قند و چربی خون روبرو هستیم که 50 درصد از بیماران با مراجعه به بیمارستان و مصرف به‌موقع دارو آن را کنترل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه  96 درصد از دارو‌های مصرفی تولید داخلی و 4 درصد وارداتی است، افزود: با تلاش محققان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی به‌ویژه مرکز سیاست‌گذاری، تحقیقات و سلامت فارس، روش‌های فعال در ثبت اثرات دارویی را موردتحقیق و پژوهش قرار داده و به نتایج مثبتی دست‌یافته است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: بر اساس تحقیقات انجام‌شده استفاده از دارو‌های سرماخوردگی بیماری‌های تنفسی در ایران بیش‌ازحد جهانی است و برای مقابله با این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی از سوی متولیان و مدیران بهداشتی و درمانی دارد.

لنکرانی سطح سواد سلامت را نزد بسیاری از بیماران اندک دانست و افزود: بیش از 90 درصد بیماران مبتلابه چربی و قند خون هستند و بسیاری نیز برای مقابله با این بیماری از دارو‌های خارجی پرهزینه استفاده می‌کنند درصورتی‌که دارو‌های ایرانی علاوه برکم هزینه بودن  در کنترل و درمان بیماری تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشور‌هایی است که اقتصاد سلامت در آن متحول شده و با پیگیری‌های انجام‌شده بیماری فلج اطفال و کزاز در نوزادان مشاهده نشده است.

رئیس مرکز سیاست‌گذاری، تحقیقات و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: نخستین کنگره بین‌المللی اروپایی آسیایی فارماکواپیدمبولوژی از 13 آبان به مدت سه روز در شیراز  با حضور اساتید و محققان کشور‌های سوئیس، سوئد، تایوان، هلند، ترکیه و آذربایجان در حال برگزاری است و به بررسی ایمن‌سازی دارو و ارتقای سلامت به بحث و بررسی می‌پردازند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها