آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: مسئولان کشور باید در موضع‌گیری‌های داخلی و خارجی خود صریح بوده، در مقابل دشمنان مردم، شجاعانه بایستند و بدانند که از حمایت مردم در موضع‌گیری‌های قاطع خود در برابر دشمن برخوردار هستند.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۵۰
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی بیان داشت: حفاظت گفتار و حفظ اسرار، از اوصاف نیک مؤمنان متقی است.

مسئولین به خواسته‌ها و مطالبات مردم توجه جدی کنند / آموزش‌وپرورش استان، عملاً به اجرای ۲۰۳۰ پرداخته است

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی ضمن تشکر از حضور حماسی، به‌موقع و با بصیرت مردم در روزهای نهم و سیزدهم دی‌ماه، اظهار داشت: مردم با حضور به‌موقع خود در صحنه‌های دفاع از انقلاب و اسلام، همواره دشمنان را از نتیجه تلاش‌هایشان مأیوس کرده‌اند.

وی با اشاره به تأثیر وقوع انقلاب اسلامی بر معادلات جهانی و دشمنی‌های بیشمار با این نهضت از آغاز تا به امروز، گفت: انقلاب اسلامی جریانی را در دنیا به وجود آورد که مردم کشورهای ستم دیده با تأسی به این جریان بتوانند در مقابل طواغیت و ستمگران بایستند و منافع استکباری را در تمام جهان به خطر انداخت؛ لذا طی این چهل سال علیه مردم و نظام اسلامی اقدامات متعددی صورت دادند تا به دنیا بقبولانند که این انقلاب نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

امام‌جمعه کرج حضور مردمی و رهبری هوشمندانه و الهی را عامل بقا و پایداری نهضت دانسته و عنوان کرد: اگر مسئولین، کسانی که امور کشور در دست آن‌هاست و البته مردم، به‌طور کامل منویات و تذکرات رهبری را دنبال کرده و پیش ببرند، قطعاً با سرعت بیشتر و آسیب کمتر به مقصد خواهیم رسید.

وی یادآور شد: وقتی رهبر انقلاب از دشمن و نفوذ او در دستگاه‌های نظام می‌گوید؛ وقتی از تحریف شاخص‌های انقلاب می‌گوید؛ وقتی چهره دشمن، ترفندها و حیله‌های او را به‌روشنی و شفافیت آشکار می‌کند؛ وقتی از لزوم عدم اعتماد به بیگانگان می‌گوید و وقتی از عدم توجه به توان داخلی و دانشمندان و عالمان جوان کشور گلایه می‌کند؛ باید این حرف‌ها را به جان خرید و در مسیر عمل به آن‌ها گام برداشت.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز، با توجه به بیانات ایشان در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) در اردیبهشت‌ماه سال جاری، خاطرنشان ساخت: در این جلسه رهبری تصریح کردند که دشمن سه اقدام کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار داده که بر هم زدن امنیت کشور و ایجاد فتنه و اغتشاش در جامعه، هدف کوتاه‌مدت این برنامه است.

وی با اشاره به هدف میان‌مدت دشمن، یعنی مسئله اقتصاد و معیشت مردم، تصریح کرد: سعی می‌کنند مردم در معیشت لَنگ بمانند و حرکتی نداشته باشند؛ بیکاری به‌صورت یک بلا در کشور عمومیت پیدا کند و مردم به خاطر مشکلات معیشتی از نظام اسلامی ناامید و مأیوس شوند.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه دشمن تغییر نظام و براندازی را هدف بلندمدت خود در یک برنامه ده‌ساله قرار داده است که قبلاً به آن پرداختیم، تأکید کرد: این هشدار یعنی باید مراقب بوده و از هر حرف و عملی که باعث تقویت دشمن و امیدواری او می‌شود اجتناب نمود.

وی بیان داشت: رهبر انقلاب دائماً ایرادات و راهکار رفع آن‌ها را بیان می‌کنند؛ باید به این راهکارها نیز توجه داشت که اگر موردتوجه قرار نگیرند، موجب آسیب‌های فراوانی در جامعه خواهد بود.

خطیب جمعه کرج با اشاره به سوءاستفاده‌های اخیر از مطالبات مردمی در زمینه مسائل اقتصادی، یادآور شد: این اجتماعات و خواست‌های مردمی در اعتراض به وضعیت اقتصادی و کم‌کاری‌ها در این حوزه، در طول سال‌های اخیر و بخصوص سال جاری، ده‌ها بار رخ‌داده و معضلی نیز ایجاد نکرده بود.

وی با اشاره به ضرورت زمینه‌سازی به‌منظور تسهیل انتقال خواسته‌های مردمی به مسئولین، بیان داشت: مسئولین باید درها را باز کرده و اجازه بدهند تا مردم با آن‌ها تماس بگیرند؛ زمان‌هایی را برای ملاقات مردمی و شنیدن درد دل های آن‌ها اختصاص دهند و البته به دنبال حل مشکلات آن‌ها باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: دشمنان برای سال آینده برنامه‌هایی داشتند؛ اما در این اجتماعات فرصت را مناسب دیده و باعجله وارد میدان شدند و اقدام به هتک حرمت، ساختارشکنی، غارت اموال عمومی، آتش زدن مساجد و حسینیه‌ها و امام‌زاده‌ها، سوزاندن قرآن و پرچم که هویت جامعه است نمودند.

وی افزود: البته اینان خیلی زود دچار مکر الهی شدند که «وَمَکَرُوا وَمَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُ الْمَاکِرِینَ» ﴿آل عمران – ۵۴﴾ و با اقداماتی مانند آتش زدن پرچم کشور، پاره کردن تصاویر شهدا و بی‌حرمتی به چهره‌های مورداحترام مردم، مانند سردار سلیمانی، فکر و روش داعشی خود را آشکار کرده و زمینه زایل شدن خودشان را فراهم کردند.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: البته مردم به‌سرعت صف اعتراضات و گلایه‌های به‌حق خود را از این اغتشاش‌گران جدا کردند و در اجتماعات عظیم مردمی که در سراسر کشور برگزار شد، بار دیگر با امام و آرمان‌های انقلاب بیعت کرده، توطئه‌های شوم خائنان را ناکام گذاشتند و اقدامات خرابکارانه و اغتشاش را نیز محکوم نمودند.

وی تأکید کرد: مردم ضمن مطالبه از مسئولین برای توجه جدی به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی، خواهان برخورد جدی، قاطعانه و همراه با اشدّ مجازات برای اغتشاش‌گران و تمام کسانی که به هر نحوی در این راستا قدم برداشته‌اند، هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به قتل چندین نفر از مردم کوچه و خیابان در راستای سناریوی کشته سازی از سوی اغتشاش‌گران و غارت اموال و آتش زدن اماکن و وسایل عمومی و خصوصی مردم، تأکید کرد: دستگاه قضایی نباید در این زمینه کوتاه آمده و با رسیدگی عاجل و قاطع به این مسئله، اجازه ندهد مرور زمان، موجب فرسایشی شدن رسیدگی شده و مجازات عاملان این فجایع را تحت تأثیر قرار دهد.

وی یادآور شد: هرچند نیاز به برخورد تأدیبی با نوجوانان کم سن و سالی که از روی ناآگاهی در این فضا واردشده‌اند نیست و تذکر و تبیین واقعیات برایشان کفایت می‌کند، اما در خصوص عده‌ای که عالمانه، عامدانه و با طراحی قبلی اقدام به فتنه‌انگیزی کرده‌اند نباید به‌هیچ‌عنوان کوتاه آمد.

آیت‌الله حسینی همدانی با تشکر از تلاش‌های نیروهای انتظامی و سربازان گمنام حضرت ولی‌عصر (عج)، گفت: تلاش‌های ایثارگرانه عزیزان نیروی انتظامی و فعالیت قوی و جدی نیروهای خدوم اطلاعات در شناسایی و دستگیری عوامل مؤثر این جریان، موجب شکست ساختار فتنه و شبکه اغتشاش شد که جای تقدیر و تشکر جدی دارد.

وی تأکید کرد: مردم هیچ خبر و حرکت مشکوکی را دست‌کم نگیرند و با این عزیزان در میان بگذارند که همین خبرهای به‌ظاهر ساده در دفع فتنه‌ها بسیار مؤثر و مفید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: بحمدالله این وقایع با همت نیروی انتظامی و به‌خوبی مدیریت شد، اما حضور محدود نیروهای بسیج مردمی و همکاری منسجم و نظام‌مند آنان با برادران نیروی انتظامی و همچنین اقدامات به‌موقع و صدور احکام انقلابی توسط دستگاه قضایی و دادستان محترم نیز جای تقدیر و تشکر دارد.

وی افزود: همکاری و همدلی تمام مسئولین استان و فعالیت هماهنگ و منسجم شان در ناکام گذاشتن دسیسه دشمن در این استان نیز جای تقدیر دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی، خداوند متعال را پاداش‌دهنده‌ی حضور حماسی مردم در زدودن غبار نفاق و فتنه دانست و گفت: شم به یاری دین خدا آمدید و ان‌شاءالله مأجور هستید؛ البته نباید هوشیاری خود را از دست بدهید که دشمن همواره در دشمنی خود مصمم و فعال است.

وی یادآور شد: این حوادث اگرچه تلخ، ناگوار و خسارت‌بار بود، اما امیدواریم عده‌ای دنیاطلب و قدرت‌طلب را از خواب غفلت بیدار کند تا دیگر با سخنان و رفتار و عملکردشان دشمن را امیدوار نکرده و برای او زمینه فعالیت ایجاد نکنند.

امام‌جمعه کرج تأکید کرد: به مصالح ملی فکر کنید! این‌همه حرف‌های بی‌ربط و باب میل آمریکا زدید و در مقابل، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید «برای آشوبگران احترام زیادی قائلیم و در وقت مناسب از آن‌ها حمایت خواهیم کرد».

وی ادامه داد: این‌ها اگر دلشان برای مردم ما می‌سوزد پول‌های بلوکه‌شده کشور را پس بدهند؛ تحریم‌های اقتصادی و بانکی ایران را بردارند و کشورهایی که به دنبال رابطه اقتصادی با ما هستند را آزاد بگذارند.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به ناتوانی غربی‌ها در تأمین امنیت داخلی کشورهای خودشان، اظهار داشت: در همین روزهای اخیر دیدید چه مقدار جنایت در اروپا و آمریکا واقع شد و در همین فرانسه برای سپری شدن چند شب سال نو، حالت فوق‌العاده امنیتی برقرار کردند؛ با این وضع، می‌گویند که ایران امنیت ندارد و باید برویم امنیت ایجاد کنیم!

وی با تأکید بر اینکه مطبوعات و قلم‌ها باید مراقب باشند که چه می‌نویسند و چه مطالبی را در جامعه توسعه می‌دهند، خاطرنشان ساخت: آقایان از این جریانات برای حزب و گروه خود کاسبی راه نیانداخته و مزخرف‌گویی نکنند؛ چه قدر عده‌ای خام و کوته‌بین هستند که این حرکات را نتیجه اقدامات رقبای سیاسی خود می‌دانند.

خطیب جمعه کرج ادامه داد: و چقدر عده‌ای پَست و پَرت هستند که در این فضا حرف از آشتی ملی، مذاکره با اغتشاش‌گران و حتی رفع حصر سران فتنه می‌زنند یا از ارتباط بیشتر با اروپا و دلگرم کردن اروپاییان سخن می‌گویند؛ اینان هنوز نفهمیده‌اند که در همین ایام، بعضی از این کشورها مانند فرانسه، چه طور دندان ‌تیز کرده و مسیر را برای توسعه فتنه هموار می‌کردند؟!

وی تأکید کرد: مسئولان کشور باید در موضع‌گیری‌های داخلی و خارجی خود صریح بوده، در مقابل دشمنان مردم، شجاعانه بایستند و بدانند که از حمایت مردم در موضع‌گیری‌های قاطع خود در برابر دشمن برخوردار هستند.

نماینده رهبر انقلاب در استان البرز با گرامیداشت قیام مردم قم در نوزدهم دی‌ماه ۱۳۵۶، تصریح کرد: این قیام که در اوج استبداد ستم‌شاهی انجام شد، مبدأ قیام سایر مردم کشور گردیده و مقدمه‌ی پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین شاخصه حرکت مردم قم در ۱۹ دی، غیرت دینی، زمان‌شناسی و اقدام به‌موقع بود، خاطرنشان ساخت: این روز به ما درس می‌دهد که دشمن‌شناسی، زمان‌شناسی و موقعیت‌شناسی چه اهمیت و چه آثاری دارد و به ما یاد می‌دهد که در مقابل قدرت‌های استکباری و دشمنان محکم بایستیم که هیچ دشمنی توان مقابله با اراده‌ی ملت را ندارد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به سالروز توطئه استعماری کشف حجاب به دستور رضاخان در ۱۷ دی‌ماه ۱۳۱۴، یادآور شد: این توطئه‌ی طراحی‌شده توسط انگلیس که در پس خود اهداف استعماری داشت، به دست رضاشاه خائن عملی شد و منشأ مفاسد فراوان در دوران معاصر گردید؛ امروز نیز دشمنان همان اهداف را پی گرفته و به دنبال سلطه بر کشور ما از هر راهی هستند و با طرح‌های دهان‌پرکن و انحرافی به‌اصطلاح مدنی، به دنبال از کار انداختن نظام اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی دفاعی ما، امکان هرگونه حمله نظامی را از دشمنان سلب کرده است یادآور شد: هرچند دشمن به دنبال از بین بردن این قدرت هستند و بعضی واداده‌های داخلی نیز همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند، اما در کنار آن، به دنبال براندازی با تغییر در رفتار و باورهای مردم هستند.

امام‌جمعه کرج بیان داشت: دشمنان با تلاش جهت تغییر در رفتارها و سبک زندگی، به دنبال دست کشیدن مردم از اهداف و آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های الهی هستند و برای تحقق این هدف، روش‌های گوناگونی را به کار می‌برند.

وی گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود در سال ۸۴ عنوان داشتند که «امروز سیاست استکباری، استعمار فرانو است؛ یعنی دستگاه استکباری کاری کند که عناصری از ملتی که این مستکبر می‌خواهد آن را قبضه و تصرف کند، بدون این‌که بدانند، به او کمک کنند، دشمن، ایمان شما را سد مستحکمِ خود می‌بیند و دلش می‌خواهد این سد برداشته شود. حالا عناصری از میان خود ما بیایند و بنا کنند این دیوار را تراشیدن یا سوراخ کردن. این‌ها گرچه خودی هستند، اما دارند برای دشمن کار می‌کنند؛ دشمن هم روی این‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.»

آیت‌الله حسینی همدانی ادامه داد: رهبر انقلاب تأکیددارند که «جوان‌ها خیلی باید هشیار باشند؛ دخترها خیلی باید هشیار باشند؛ معلمین و معلمات و پدر و مادرها خیلی باید متوجه و هشیار باشند؛ بخصوص کسانی که جایگاهی در اشاره به افکار عمومی دارند؛ گوینده‌اند، نویسنده‌اند، اهل هنر و اهل فعالیت گوناگون هستند.»

وی تصریح کرد: یکی از مصادیق استعمار فرانو، همین سند ۲۰۳۰ است که متأسفانه در همین استان نیز در حال اجراست و در برخی مدارس و مراکز آموزشی با لطایف‌الحیل و گاهی با پررویی تمام در حال انجام است؛ متأسفانه آموزش‌وپرورش، بخصوص در همین استان، عملاً تن به این حرکت استعماری داده است و به تذکرات و پیام‌ها هم توجهی نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز اظهار داشت: طبق گزارش‌های متعدد و مکرر، در بعضی از دبیرستان‌های دخترانه همین شهر کرج، در زنگ‌های استراحت، با پخش آهنگ‌های کذایی دختران را مجبور به رقص می‌کنند و در پاسخ به اعتراضات نیز می‌گویند که «ابلاغ آموزش‌وپرورش است!»؛ آیا واقعاً رقص دختران در زنگ استراحت ابلاغ آموزش‌وپرورش است؟! مراقب باشیم به خاطر چند روز ماندن بیشتر در مسئولیت، هر اقدامی از ما خواستند انجام ندهیم.

ارسال نظرات