خبرهای داغ:
با حضور اندیشمندان جهان اسلامی صورت گرفت

برگزاری همایش آیت‌الله ابیوردی در شیراز

همایش نکوداشت آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی در آستان علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۵۳
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰

همایش نکوداشت آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی در آستان علی بن حمزه(ع) شیراز برگزار شد.

این مراسم با پیام آیت‌الله مکارم شیرازی و با حضور اندیشمندان، روحانیون و اقشار مختلف مردم آغاز شد. در این پیام با اشاره به گوشه‌هایی از زندگی این عالم روحانی، بزرگداشت علما و دانشمندان روحانی، احترام به علم و روحانیت ذکرشده و از کسانی که برای برگزاری چنین مراسمی تلاش می‌کنند تقدیر شده بود.

دبیر این همایش نیز بابیان بخشی از زندگی آیت‌الله ابیوردی، این مجتهد شیعی را شخصیتی ذکر کرد که با واکاوی هر گوشه‌ای از زندگی علمی، اجتماعی و سیاسی ایشان می‌توان درس‌های زیادی آموخت.

حجت‌الاسلام سیدابوفاضل رضوی اردکانی افزود: باهمت هیأت‌امنای آستان مقدس علی بن حمزه(ع)، از چند سال گذشته بزرگداشت عالمان مدفون در این محل آغازشده است و امیدواریم چنین برنامه‌هایی ادامه پیدا کند.

در این آئین یکی از مؤلفان و پژوهشگران تاریخی نیز به بیان بخش‌هایی از زندگی سیاسی این عالم مجاهد پرداخت.

محمدحسن رجبی دوانی بابیان نقش آیت‌الله ابیوردی در قیام مشروطه فارس اظهار داشت: جرقه اولیه قیام مردم فارس به رهبری ایشان قبل از انقلاب مشروطه برای مقابله با حاکم ظالم فارس صورت گرفت که به قیام مشروطه پیوند خورد.

در این همایش علاوه بر نمایش آثار تألیفی آیت‌الله ابیوردی در کنار مقبره ایشان، از نرم‌افزار معرفی علمای شیراز که توسط سازمان فضای مجازی سراج شیراز تهیه‌شده رونمایی شد.

آیت‌الله شیخ علی مجتهد ابیوردی از علمای اواخر عهد قاجار و اوایل دوران پهلوی در سال 1282 قمری در لاله‌گون چهاردانگه اقلید فارس به دنیا آمد و از محضر اساتید به نامی چون آیت‌الله میرزای شیرازی و آخوند خراسانی بهره برد.

 این عالم بزرگ شیعه در سال 1375 قمری در شیراز رحلت کرد و در آستان مقدس علی بن حمزه (ع) به خاک سپرده شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار