دریافت غیر قانونی وجه از دانش آموزان با بهانه مشارکت اجباری/ تخطی از مفاد تحصیل رایگان قانون اساسی در آموزش و پرورش

طی پیگیری‌های صورت گرفته آموزش و پرورش دریافت وجه را ضروری و اجباری ندانسته است و اعلام می‌کند در صورت مشاهده موارد را به بازرسی آموزش و پرورش اطلاع دهند ولی مدیران مدارس دریافت وجه را ضروری می‌دانند و آن را نوعی مشارکت قلمداد می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۷۱۵۹۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دریافت وجه اجباری از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در مدارس تقریباً به موضوعی حل نشده تبدیل شده است.

این امر تقریبا در تمام طول سال در مدارس مشاهده می‌شود ولی در زمان ثبت‌نام به‌صورت چانه‌زنی و هنگام دریافت کارنامه با گروکشی همراه است و خانواده‌ها و دانش‌آموزان را نگران می‌کند.

درست در زمانی‌ که دانش‌آموزان باید فکر امتحانات باشند تهدید مدیران مدارس مبنی بر اینکه اگر مبالغ را پرداخت نکنند کارنامه به آنان داده نمی‌شود هم دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان را سخت نگران می‌کند؛ چرا که در این ایام تنها باید به فکر امتحانات باشند.

طی پیگیری‌های صورت گرفته آموزش و پرورش دریافت وجه را ضروری و اجباری ندانسته است و اعلام می‌کند در صورت مشاهده موارد را به بازرسی آموزش و پرورش اطلاع دهند ولی مدیران مدارس دریافت وجه را ضروری می‌دانند و آن را نوعی مشارکت قلمداد می‌کنند.

کمک به مدرسه نوعی مشارکت است  همه خانواده‌ها آن را قبول دارند و به‌طور حتم هیچ خانواده‌ای از پرداخت آن ممانعت نخواهد کرد ولی با توجه به وضعیت اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها در پرداخت آن با مشکل مواجه هستند، مطمئنا همه خانواده‌ها از هیچ تلاشی به‌ویژه در امر تعلیم و تربیت فرزندان خود دریغ نمی‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: گرفتن وجه اجباری از خانواده‌ها به هیچ وجه موضوعیت ندارد و در صورت مشاهده با این موضوع به شدت برخورد می‌کنیم.

سیدعلی قاسمی با بیان اینکه طی پنج سال اخیر دولت سرانه کافی در اختیار آموزش و پرورش قرار نداده است، اضافه کرد: مدارس استان در تأمین هزینه‌ها با مشکلات جدی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه خواهان مشارکت همه ذی‌نفعان در امر تعلیم و تربیت هستیم، افزود: مدارس استان در تأمین هزینه‌های زیرساختی نیازمند مشارکت خانواده‌ها هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز در ادامه در گفت‌وگو با فارس، تصریح کرد: دریافت وجه اجباری از دانش‌آموزان ممنوع است و خانواده‌ها می‌توانند موارد را به بازرسی ادارات آموزش و پرورش در سطح استان اطلاع دهند.

اسفندیار نظری گفت: با توجه به اینکه سرانه آموزش و پرورش طی سال‌های اخیر کاهش یافت لازم است خانواده‌ها در این زمینه مشارکت کنند.

به گزارش فارس، در این ایام شاهد گروکشی و دادن کارنامه در ازای دریافت وجه هستیم که لازم است برای همیشه به این‌گونه رفتارها که لطمه جبران‌ناپذیری به نظام تعلیم و تربیت ما وارد می‌کند پایان داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار