خبرهای داغ:
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه قصرابونصر و برم دلک، ظرفیت های گردشگری است که به آنها کمتر توجه کرده ایم، ضرورت برنامه ریزی برای استفاده بهتر از این پتانسیل ها را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۰۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

حسین آرگیو  در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی مناطق هفت و یازده شهرداری شیراز از منطقه‏ی گردشگری قصر ابونصر و برم دلک در منطقه ‎ ی 7 شیراز به عنوان نگین شهر شیراز یاد و اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب با همکاری دستگاه های متولی می توان برای ساماندهی، جذب گردشگر و نیز سرمایه گذاری در این بخش اقدام کرد .

وی همچنین بر محرومیت زدایی از محله های کمتر برخوردار منطقه ی 7 تاکید و خاطرنشان کرد: احداث و تکمیل شبکه جمع آوری آبهای سطحی، زیرسازی و آسفالت کوچه ها، بهبود منظر شهری و افزایش سرانه ی فضای سبز در بودجه ی سال آینده و نیز عملکرد روزهای منتهی به پایان سال قرار خواهد گرفت .

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز به توپوگرافی منحصربفرد ارتفاعات شمالی بلوار رسول اعظم و بلوار نصر شرقی اشاره کرد و از افتتاح فاز دوم بوستان نماز منطقه 11 در راستای افزایش سرانه ی فضای سبز و بهبود منظر شهری و نشاط شهروندان در نیمه اول سال آینده خبر داد .

آرگیو، پل رودخانه ای و تقاطع غیرهمسطح بزرگراه مولوی و بلوار تخت جمشید را از پروژه های مهم در منطقه ی 7 شهرداری در شرق شیراز توصیف کرد و تسریع در تملک املاک مسیر بزرگراه مولوی، ساماندهی ورودی های شرقی شیراز، رسیدگی به روستاهای تازه الحاق شده، روکش آسفالت معابر فرعی و نیز شریانی این مناطق را مورد تاکید قرار داد .

ساماندهی رودخانه خشک نیازمند همدلی است

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه مدیریت منابع آب امروز در کشور به یک چالش جدی تبدیل شده است، گفت: باید برای ساماندهی منابع آب و مسیر عبور روان آبها بویژه در شهرها کار جدی و اساسی انجام شود.

وی با اشاره به توجه جدی مدیریت شهری به مسیل ها و رودخانه های دشت شیراز، گفت: ساماندهی رودخانه ی خشک که با طولی بیش از 50 کیلومتر بصورت غربی-شرقی از تنگ سرخ تا دریاچه ی مهارلو امتداد یافته، نیازمند همدلی عملیِ تمام مسئولان استانی و ملی است .

آرگیو با اشاره به فعالیت بی وقفه ی شهرداری در تمام بخش های این رودخانه از تنگ سرخ تا مهارلو، خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز لایروبی رودخانه را تا نقطه اتصال با دریاچه نمک با اینکه خارج از محدوده ی شهری واقع شده در دستور کار قرار دارد تا با توجه به تجربه، از پس زدگی آب و ایجاد مخاطره برای شهر شیراز و روستاهای حاشیه ی شهر کاسته شود .

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز برخی ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر رودخانه در قسمت شرقی را حتی بصورت بالفعل مخاطره آمیز توصیف و اضافه کرد: لایروبی، دیوارگذاری و ساماندهی رودخانه خشک، چنارراهدار، نهراعظم، و نیز لایروبی و احیاء قنات ها و چاه های آب و تکمیل شبکه های انتقال آبهای سطحی را به طور مداوم رصد و اجرا می کنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها