رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای مقابله و کنترل بیماری‌های خاص بویژه سرطان تا پایان سال جاری از 4 داروی جدید رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۳۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، غلامرضا اصغری در حاشیه نخستین کنگره اروپایی و آسیایی فارماکو اپید میولوژی اظهار داشت: با رونمایی از 4 داروی جدید از سوی سازمان غذا و دارو، تحول چشمگیری در صنعت دارو در ایران به وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه سازمان غذا و دارو برای کنترل و نظارت بیشتر برمصرف دارو اقدام به تهیه نرم‌افزار کرده ‌است، افزود: ‌بزودی نرم‌افزار جدیدی جهت نصب روی گوشی‌های همراه ارائه می‌شود و با ارسال گزارش از سوی بیماران، تبعات دارو‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان غذا و داروی ایران خاطرنشان کرد: در سال گذشته 400 میلیون نسخه‌های تجویزی بیماران در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفته و از سوی متخصصان و کارشناسان این سازمان، اثر دارو‌ها بر بیماران شناسایی‌ شده است.

 

اصغری درباره بدهی‌های معوقه به این سازمان بیان داشت: بدهی‌های سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها و سازمان دارویی یکهزار و 800 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی افزود: قاچاق دارو یکی از معضلات پیش روی سازمان غذا و دارو است و با پیگیری‌های به‌ عمل ‌آمده از سوی متولیان امر مبارزه با قاچاق، شاهد کاهش کمتر از نیم درصدی هستیم.
 

ارسال نظرات