خبرهای داغ:
در نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین صورت گرفت؛

نقد و بررسی کتاب "چرا حصر؟"

نشست هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با موضوع نقد و بررسی کتاب "چرا حصر" و با حضور گسترده ی استادان برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۱۶۳۷
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، در این نشست زوایای مختلف وقایع سال 88 و حصر سران فتنه با محوریت کتاب "چرا حصر" مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین در این نشست ضمن قرائت بخش هایی از کتاب "چرا حصر"، گفت: فتنه گران در زمستان سال 89 با بحث هایی که در دفاع از بیداری مصر و تونس صورت گرفت، عملا در حمله به نظام قدم برداشتند که مسلما قابل مقایسه با جرم های بیان شده نیست.
حیدری، در رابطه با "اصل حصر" افزود: در قانون اساسی چیزی با عنوان "اصل حصر" نداریم، اما در قانون اساسی اشاره شده که قانون اساسی بر مرجعیت شورای عالی امنیت ملی در راستای صیانت از انقلاب و منافع کشور این اجازه را دارد که تصمیماتی اتخاذ کند که البته با تایید مقام معظم رهبری اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر این اساس "حصر خانگی" نوعی محرومیت از حقوق اجتماعی است که در تعاریف مختلف حقوقی و مواد قانونی به صراحت به آن اشاره نشده، اما در برخی مکتوبات وجود دارد.
حجت الاسلام حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث حل حصر مطرح است؛ که حصر یک امر موقت بود و به دلیل شرایط خاص ایجاد شده بود و شورای عالی امنیت ملی آن را اعمال کرده است؛ منتها حل این قضیه در دست کسانی است که اسباب حصر را ایجاد کرده اند و باید آن را از بین ببرند تا حصر بتواند از بین برود، اما متاسفانه در این مدت از سال 88 تاکنون این ها نه تنها عقب نشینی نکردند، بلکه رادیکال تر شدند.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی قزوین اظهار داشت: خسارت هایی که فتنه گران برای نظام ایجاد کردند، خسارت های بسیار سنگینی بود.
وی ادامه داد: کسانی که اخیرا باز هم فتنه گری کردند، افرادی اغتشاشگر و معاند هستند؛ می دانیم که در کشور مشکلاتی وجود دارد، اما ما وظیفه داریم از اصل نظام حفاظت و صیانت کنیم و دفاع همه جانبه ی خود از اصل نظام را داشته باشیم و البته مطالبات قانونمند را هم باید توجه کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: البته یکی از برکات فتنه و بررسی زوایای آن، این است که برخی افراد که از مسیر انقلاب دور شده اند را دوباره به مسیر انقلاب و نظام بازگرداند.
وی با اشاره به عدم تحمل برخی ناملایمت های رخ داده در دوران فتنه و آشوب های اخیر، افزود: خسارت هایی به مجموعه ی نظام وارد شد که مشکلات بسیاری را در بر داشت.
حجت الاسلام حیدری با اشاره به شرکت 84 درصدی مردم در انتخابات سال 88، گفت: انتخاباتی که می توانست آبروی انقلاب باشد، موجب بی آبرویی و آسیب های فراوان شد که بسیار برای ما سنگین بود.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ادامه داد: در حرکت های ضد دیکتاتوری انقلاب اسلامی ایران سردمدار بود، که فتنه گران آمدند کشور ما را به یک کشور طرفدار دیکتاتوری متهم کرده و آرامش مردم را برهم زدند.
وی با بیان این که سران فتنه مواضع خود را تغییر نداده اند، افزود: حساسیت های زمان حصر، همچنان باقی است و برداشته شدن حصر به معنای آزاد شدن آن ها نیست و این افراد باید محاکمه شوند.
شایان ذکر است؛ در این جلسه تعدادی از استادان و شرکت کنندگان نیز نظرات خود را پیرامون موضوع مورد بحث، بیان کردند.
9001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار