سید ساجد یعقوبی
دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: هفت شهر و یک هزار و 920 روستای آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه که خسارت زیادی را نیز به دنبال داشت از خدمات امدادی هلال احمر و نیز اقدامات روانشناسی برای تسکین دردهای افراد زلزله‌زده بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۸۹۷۱۷۷۴
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳

خدمات رسانی هلال احمر به بیش از 900 روستای زلزلزه زده کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمود محمدی نسب پیش از ظهر امروز در آئین نکوداشت خدمات داوطلبانه جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار داشت: زلزله اخیر در استان کرمانشاه اوج همدلی و وحدت نیروهای داوطلب هلال احمر را به نمایش گذاشت چرا که در این زلزله داوطلبان جمعیت هلال احمر در ابعاد وسیع حاضر شده و وظیفه خود در راستای امدادرسانی را انجام دادند.

وی گفت: هفت شهر و یک هزار و 920 روستای آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه که خسارت زیادی را نیز به دنبال داشت از خدمات امدادی هلال احمر و نیز اقدامات روانشناسی برای تسکین دردهای افراد زلزله‌زده بهره‌مند شدند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر بیان کرد: اگر امدادرسانی هلال احمر و سایر نیروهای امدادی و نظامی و انتظامی نبود به طور قطع خسارات این زمین‌لرزه بیشتر از آمار موجود بود که این امدادرسانی سبب کاهش تلفات به حداقل شد.

محمدی نسب تصریح کرد: آموزش یکی از بخش‌هایی است که مورد توجه ویژه جمعیت هلال احمر بوده و در این بین آموزش‌های نیروهای داوطلب برای مقابله با مواقع بحران و حوادثی مانند زلزله کرمانشاه در دستور کار قرار داد تا در چنین مواقعی نیروهای تخصصی اعزام شوند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور افزود: در کنار آموزش‌های تخصصی از موارد مورد توجه آموزش عمومی به مردم است چرا که اگر تمامی مردم از آموزش‌های اولیه امداد و نجات بهره‌مند باشند به طور قطع در مواقع بروز بحران تا رسیدن نیروهای امدادی می‌توانند برای نجات خود و هم نوعان تلاش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار