رئیس سازمان بسیج علمی کشور گفت: نامشخص بودن مدیریت جریان علمی در بعد نیروی انسانی و ساختاری و عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق از نیازمندی‌ها و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فنی از جمله مشکلاتی است که در شرایط امروز بر فضای علمی کشور سایه افکنده است.
کد خبر: ۸۹۷۱۸۵۱
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، رئیس سازمان بسیج علمی کشور در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان سمنان که در سالن آمفی‌تئاتر فرزانگان واحد سمنان برگزار شد، بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی را موالید بعد از انقلاب معرفی و با استناد به رهنمود معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد: «امام راحل (ره) تشکیل حکومت بزرگ اسلامی را منوط به تشکیل بسیج جهان اسلام دانسته و تشکیل بسیج جهان اسلام هم بر اساس شعارهای اصلی انقلاب موردنظر قرار گرفت.»

حسین قدیانی دو شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی و نه شرقی، نه غربی جمهوری اسلامی را مانیفست انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: شعار اول، شعار هویت‌ساز و شعار دوم، شعار تمدن ساز انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که بر مبنای این‌ها انقلاب اسلامی خط محوری خود را برای رسیدن به هویت مستقل اسلامی و به دنبال آن احیای تمدن اسلامی تبیین می‌کند.

وی که در جمع مسئولان، اعضا هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان، پژوهشگران و نمایندگانی از اقشار دانش‌محور بسیج سپاه استان سمنان سخن می‌گفت تصریح کرد: بنا به فرمایش امام (ره) منبع تمام تحولات دانشگاه است. یعنی اگر هر اتفاقی  قرار است در جامعه رقم بخورد باید از جامعه دانشگاهی کشور شروع شود.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور با بیان اینکه امروز در آستانه این تمدن سازی، نیازمند پیاده‌سازی مبانی فرهنگ اسلامی در جامعه هستیم، از عدم تحقق شعارهای عدالت‌خواهانه در بحث عدالت اجتماعی هم سنگ با عدالت علوی و ایجاد اقتصاد اسلامی ابراز ناخرسندی کرد و افزود: پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی در جامعه با اقتباس از علوم غربی امکان‌پذیر نیست. چون با مبانی اندیشه‌ای انقلاب به‌عنوان یک مدینه فاضله در سطح جهان تضاد جدی دارد.

وی نقش دانشگاه را در ایجاد جبهه علمی برای رفع نیازهای جامعه و ارتقا کارآمدی نظام مهم ارزیابی و تأکید کرد: اگر بناست که اصلاحی در جامعه صورت پذیرد ابتدا باید دانشگاه به فکر بیفتد و ما معتقدیم چالش‌های جدی پیش روی نظام از طریق مجموعه دانشگاهی قابل‌حل هست.

قدیانی در ادامه ضرورت پژوهش در کشور و مراکز دانشگاهی را خاطرنشان کرد و با اشاره به اشکالات اساسی در حوزه علم گفت: نامشخص بودن مدیریت جریان علمی در بعد نیروی انسانی و ساختاری و عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق از نیازمندی‌ها و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های علمی و فنی از جمله مشکلاتی است که در شرایط امروز بر فضای علمی کشور سایه افکنده است.

مردمی کردن علم، عمل جبهه‌ای با روحیه بسیجی رد فضای علمی، پیشنهاد ایجاد قرارگاهی برای مدیریت عناصر و ساختارهای علمی از دیگر موضوعات موردبحث در سخنان قدیانی در این جشنواره بود.

لازم به ذکر است؛ در چهارمین جشنواره جهادگران علم و فناوری استان سمنان از پژوهشگران برتر، فعالان عرصه پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان و نخبگان اقشار دانش‌محور بسیج علمی پژوهشی استان قدردانی شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها