جوان بسیجی معلم عشایری برای رفع محرومیت روستای دورافتاده نسه ذیلایی از توابع کهگیلویه و بویراحمد آستین همت بالا زد.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۸۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
علی تیرگیر جوان بسیجی معلم عشایری برای کمک به رفع محرومیت روستای دورافتاده نسه ذیلایی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با آتش به اختیار به جنگ با محرومیت رفته است.
بنا به این گزارش این معلم جوان پس از آنکه از نبود مدرسه در روستای نسه کوه زیلایی در مرز استان کهگیلویه و بویراحمد به سمت چهارمحال بختیاری سختی فراوانی برای دانش آموزان برای آمدن به مدرسه بجان می‌خرند مطلع شد برای حل مشکلات این روستا آستین همت بالا زد.
این روستا با ۱۱ خانوار جزو کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که از یک طرف کوه و از طرف دیگر رود خروشان خرسان آن را محصور کرده و مانع از خدمات رسانی به روستا شده است.
۵ دانش امورز این روستا برای ادامه تحصیل با وسیله‌ای به نام جره یک نوع وسیله ارتباطی خطرناک است که روستائیان برای آمد و رفت از عرض رودخانه استفاده می‌کنند.
استفاده از جره بسیار خطرناک است، زیرا کوچکترین اشتباه موجب مرگ و یا قطع انگشتان می‌شود تاکنون ۷ نفر از اهای این منطقه با سقوط از این تله کابین بی حفاظ و خطرناک مصدوم و ۳ نفر هم کشته شدند.

این روستا به علت محصور ماندن در لابلای طبیعت خشن زاگرس فاقد امکاناتی مثل آب آشامیدنی راه و برق است.
علی تیرگیر معلم عشایری درقدم اول کار ساخت مدرسه‌ای کوچک را آغاز کرده که به زودی به بهره برداری می‌رسد.
این جوان انقلابی در گام بعد طرح انتقال اب از روستای مقابل را در برنامه دارد.
این معلم عشایری گفت: روستای نسه کوه در بن بست کامل است برای خروج از این وضعیت به یک پل و ۶ کیلومتر راه نیاز دارد به همین منظور کار ساخت جاده با یک دستگاه بیل مکانیکی شروع شده، اما برای تکمیل آن به همکاری مسئولان نیاز دارد.
علی تیرگیر هزینه‌های این خدمات را از جیب خود داده و هدف از این کار را تبعیت از رهبر معظم انقلاب و جامه عمل پوشیدن به فرمان رهبری برای رفع محرومیت‌ها در کشور عنوان کرد.
ارسال نظرات