مبلغ یارانه باید تنها به افراد نیازمند واقعی پرداخت شود و ادامه این روند، برخلاف عدالت اجتماعی است.
کد خبر: ۸۹۷۱۹۹۲
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان گفت: در لایحه بودجه سال آینده، ایجاد 987 هزار فرصت شغلی در کل کشور پیش بینی شده است که البته تحقق این امر، منوط به وصول درآمدهای دولت و پایبندی به لایحه پیشنهادی بودجه می باشد.

اسدا.. درویش امیری افزود: دولت در لایحه بودجه سال آینده، اهداف مشخصی ترسیم کرده که یکی از اهداف، توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و با محوریت ایجاد اشتغال در کشور است که دولت در این زمینه، برنامه ریزی های جدی دارد.

وی با اشاره به اینکه هدف مهم دیگر دولت در لایحه بودجه سال آینده، ایجاد عدالت و کاهش فقر در سطح جامعه است، اظهار داشت: نظام و دولت در پرداخت مبلغ یارانه به مردم و توجه به حقوق نیازمندان، تعهد دارد و بدون شک به این تعهد نیز پایبند خواهد بود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه دولت هرگز یارانه نیازمندان را قطع نخواهد کرد، تصریح کرد: هم اکنون در کشور، 76 میلیون نفر یارانه می گیرند که این تعداد یارانه بگیر، شامل افراد نیازمند و غیر نیازمند می شود؛ این در حالی است که مبلغ یارانه باید تنها به افراد نیازمند واقعی پرداخت شود و ادامه این روند، برخلاف عدالت اجتماعی است.

اسدا.. درویش امیری گفت: لایحه بودجه سال آینده پیشنهادی دولت دارای چند نکته مهم است که شفافیت در بودجه، یکی از این موارد مهم به شمار می آید؛ به طوری که لایحه بودجه بعد از تدوین در اختیار عموم مردم و گروه های اجتماعی مختلف قرار گرفته و تمامی اقشار جامعه، از شرایط هزینه های جاری، عمرانی و پرداختی های دولت، آگاهی دارند. همچنین همه مردم اطلاع دارند که کشور در سال، 276 هزار میلیارد تومان، تعهد جاری و هزینه ای دارد که شامل حقوق کارکنان، یارانه و سایر هزینه ها است.

وی افزود: دولت در لایحه بودجه سال 97،  مبلغ 90 هزار میلیارد تومان برای بخش سلامت و رفاه اجتماعی مردم اعتبار پیش بینی کرده که این میزان اعتبار، نشان از توجه و تاکید دولت برای افزایش رفاه اجتماعی مردم و ارتقای شاخص های سلامت است.

استاندار زنجان اظهار داشت: در لایحه بودجه سال آینده به واگذاری پروژه های عمرانی ملی به استان ها تاکید شده است که این اقدام دولت، موجب افزایش نظارت منطقه ای و محلی بر اجرای مناسب پروژه ها در استان خواهد شد و قبلاً این رویکرد نظارتی، چندان مطلوب نبود.

اسدا.. درویش امیری تصریح کرد:  بارها در خصوص واگذاری پروژه های مختلف به بخش خصوصی تاکید شده و مدیران اجرایی نیز نباید در این راستا مقاومت کنند، چرا که دولت در لایحه بودجه سال 97، بر این موضوع تاکید جدی کرده است.

وی اظهار داشت: سهم اعتبارات استان در لایحه بودجه سال 97 کشور، متناسب با تغییر اعتبارات کشور بوده و تعدیل های صورت گرفته نیز در این راستا خواهد بود.

استاندار زنجان گفت: مطابق بررسی های صورت گرفته، مازاد درآمد استان در 5 سال گذشته در مقایسه با برخی استان ها همچون استان خوزستان، عدد پایینی بوده و عمده درآمدهای استانی از بخش صادرات، گمرک و خدمات حاصل شده است.

اسدا.. درویش امیری افزود: ساختمان فرمانداری زنجان در شرایط مناسبی قرار ندارد و نیازمند توجه و ارتقای بیشتری است؛ چرا که همیشه انتظارات از فرمانداری مرکز استان بالا است.

وی اظهار داشت: مدیران نباید در امور شهرستان و فرمانداری دخالت کرده و این اجازه به هیچ یک از مدیران ستادی حوزه استانداری نیز داده نخواهد شد.

 

ارسال نظرات