خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید گفت: بعد از اطلاعات به‌دست آمده معلوم شد فتنه اخیر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و اینکه فکر کنیم فتنه‌گران بر موج معترضان به وضعیت اقتصادی سوار شده‌اند اشتباه است چراکه این افراد در حقیقت به دنبال براندازی نظام بودند اما بیداری مردم سبب شد که تیر آنها به سنگ برخورد کند.
کد خبر: ۸۹۷۲۰۱۵
|
۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در تجمع خودجوش اساتید، طلاب و مردم قم به منظور حمایت از اصلاح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی که در مسجد امیرالمومنین(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از بیداری طلاب و روحانیون قم اظهار کرد: امیدوارم این بیداری همیشه باشد و دشمن در سایه این بیداری مأیوس شود.

وی اضافه کرد: بعد از اطلاعات به‌دست آمده معلوم شد فتنه اخیر از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده بود و اینکه فکر کنیم فتنه‌گران بر موج معترضان به وضعیت اقتصادی سوار شده‌اند اشتباه است چراکه این افراد در حقیقت به دنبال براندازی نظام بودند اما بیداری مردم سبب شد که تیر آنها به سنگ برخورد کند و نتوانند هیچ نتیجه‌ای از کار خود بگیرند و رسوا شدند.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه خاموش شدن فتنه به معنای فراموشی آن نیست، تصریح کرد: دشمن به دنبال این است تا از فرصت‌های دیگر برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده کند به همین علت باید بیداری خود را حفظ کنیم؛ این فتنه‌گران به شیوه‌ای مفتضحانه عمل کردند که به مسلح شدن مردم دستور دادند، این نشان می‌دهد که خیال می‌کردند می‌توانند به جایی برسند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای دیکتاتور هستند که می‌خواهند دنیا با فرمان آن‌ها اداره شود و آن‌ها به چپاول منافع مردم برسند و با خیال آسوده در جامعه اسلامی سواره باشند و دیگران پیاده، گناه بزرگ ما بعد از انقلاب اسلامی این است که مقابل این خواسته آن‌ها ایستادگی کرده‌ایم؛ اینکه برخی می‌گویند با آنها مقداری کنار بیایم به معنای تسلیم است، نخست موضوع برجام را مطرح می‌کنند و بعد از آن از حقوق بشر و به‌رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی سخن به میان می‌آورند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه گناه بزرگ ما این است که به هیچ کشوری باج نمی‌دهیم، تصریح کرد: دشمن در عراق و سوریه شکست خورده و در یمن شکست می‌خورد درحالی که فکر می‌کردند طی دو هفته موضوع یمن تمام می‌شود اما اکنون طی سال‌هاست که به نتیجه نرسیده‌اند و از این برکات استقلال داشتن است.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آمریکا به نظر خیلی نادان می‌رسد، گفت: فکر می‌کند که اگر عده‌ای علیه نظام بلند شوند کار نظام تمام می‌شود و نمی‌دانند که انقلاب عمیق‌تر و ریشه‌دارتر از این است که با این حرکات جزئی متزلزل شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی یادآور شد: انقلاب به این آسانی به‌دست نیامده که به‌آسانی از دست برود، ای کاش پیام این راهپیمایی‌های عظیم مردمی را این فتنه‌گران می‌فهمیده و درک می‌کردند و می‌دانستند که این راه آن‌ها به هیچ جایی نمی‌رسد چرا که انقلاب ریشه‌دارتر از چیزی است که فکر می‌کنند؛ اکنون کورکورانه در حال برنامه‌ریزی هستند چراکه در تحلیل مسائل قدرت لازم را ندارند، ای کاش فرد فهمیده‌ای پیدا می‌شد که به آنها می‌گفت که دارند مشت به دیوار می‌زنند.

وی با تاکید بر اینکه اتحاد و رعایت انسجام در شرایط کنونی یک موضوع مهم است، گفت: در آیات قرآن کریم نیز به اهمیت موضوع اتحاد اشاره شده است چراکه اگر دچار اختلاف شویم با مشکل روبرو خواهیم شد؛ اختلاف با صاعقه‌ها و زلزله‌های ویران‌گر برابر است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: ملت ایران بیدار هستند و این راهپیمایی‌های اخیر نشان داد که با وجود اختلاف سلیقه‌ها، مطالبات و مشکلات در زمان ایستادگی مقابل دشمن در کنار یکدیگر هستند و برای خاموش کردن فتنه به میدان آمده‌اند.

وی با بیان اینکه فتنه‌گران به مقدسات دینی توهین کردند، افزود: این هوشیاری اجتماعی، بیداری و آگاهی ملت جای تقدیر و تشکر دارد چراکه در فتنه‌ها اختلافات کنار می‌رود و افراد در کنار یکدیگر سعی می‌کنند که با هم آتش فتنه را خاموش کنند، باید این وحدت را همچنان حفظ کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه خاموش شدن فتنه به معنای فراموشی مطالبات اقتصادی نیست، عنوان کرد: فتنه‌گران همچنان با وجود مشکلات اقتصادی و فضای مجازی بستر لازم را برای فتنه‌انگیزی دارند.

وی مطرح کرد: در برنامه بودجه سال آینده نباید هزینه‌ها به مردم تحمیل شود و مجلس و دولت نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند که برنامه بودجه‌ای باید بار  مردم را کمتر کند نه اینکه بار آنها را سنگین‌تر کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه گره‌های اقتصادی کشور باید توسط مسؤولان گشوده شود، گفت: مسؤولان نباید مطالبات مردم را نادیده گیرند و بگویند که برخی به دنبال آزادی در کشور بودند و مسائل را توجیه کنند، واقعیت‌ها را باید پذیرفت و مشکلات را رفع کرد.

این مفسر برجسته قرآن کریم خاطرنشان کرد: تمام اختیار فضای مجازی در دست دیگران است به همین علت افراد دیگر می‌توانند در بسترهای این فضا افراد را به فتنه و شورش دعوت کنند، ما در فضای مجازی برده دیگران هستیم و از خود اختیاری نداریم به همین علت فضای مجازی سالم باید در کشور درست شود، اکنون نیز امکان ایجاد آن وجود دارد و باید برای نیازهای مردم در این فضا برنامه‌ریزی کرده و مسائل ناسالم را از آن حذف کنیم.

وی ادامه داد: وقتی گفته می‌شود فیلتر فضای مجازی را باز می‌کنیم، دوباره همانند گذشته دشمنان به دنبال فتنه‌گری در این فضا خواهند بود؛ در گوشه و کنار این کشور افراد ضدانقلاب و فتنه‌گری هستند هر چند تعداد آنها قابل توجه نیست اما می‌توانند کاری کنند که سبب شادی دشمنان شوند یا قدمی بردارند تا دشمنان روی آن قدم تبلیغات کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه بنده سال‌ها به اهمیت فضای مجازی اشاره کرده‌ام، گفت: اکنون که این فضا دامن آنها را گرفته باید به دنبال رفع مشکل باشند و در اسرع وقت فضای سالمی را در اختیار مردم قرار دهند.

وی خطاب به طلاب خواستار اصلاح اقتصادی کشور گفت: اگر حرفی دارید بزنید اما این سخن باید در شأن روحانیت باشد، اگر مردم نیز راهکارهایی دارند بگویند تا این راهکارها در اختیار مسؤولان قرار گیرد، هر چند نباید خاموش نشست اما باید مراقب باشیم که وحدت جامعه نیز برهم زده نشود.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: از ابتدا نیز گفته‌ایم جمهوری اسلامی، به این معنا که اسلام در این جمهوری عجین شده است و در قانون اساسی برنامه‌ای برای رهبری و مدیریت بر اساس آموزه‌های اسلامی داریم، قانون اساسی را ملت با رأی بالایی تصویب کردند به همین علت باید به آن عمل کنیم، اینکه اگر و اماها را مطرح کنیم نادرست است، مردم خون داده و همچنان پای آرمان‌ها می‌ایستند.

وی ادامه داد: قانون نمی‌تواند زیرپا بماند به همین علت باید با حفظ برنامه‌های سازنده و توجه به مطالبات همانطور که در عرصه موشکی و هسته‌ای توانسته موفق باشیم در عرصه اقتصادی نیز مشکلات را رفع کنیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای رفع مشکلات از درون نظام است، عنوان کرد: اگر اصول اقتصاد مقاومتی تبیین و به آن عمل شود مشکلات اقتصادی نیز رفع می شود اینکه برخی می‌گویند به جای ساختن موشک‌ها به دنبال هزینه در اقتصاد باشیم درست نیست، این افراد باید بدانند که اگر ترس از موشک‌ها نبود تاکنون دشمن به این کشور حمله کرده بود.

وی با بیان اینکه دشمن با ابزارهایی همانند تحریم کارهای خود را دنبال می‌کنند، عنوان کرد: تحریم به عنوان ابزاری برای افراد ضعیف باقیمانده و به لطف خداوند متعال نیز این ابزار تا مدتی دیگر برای آنها کاربردی نخواهد داشت.

ارسال نظرات