یک کارشناس قدیمی بازار طلا و موسسه شرکت اکوبی پارتنرز پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۱۸ قیمت طلا به 1700 دلارافزایش می‌یابد و روزهای مبادلات کاغذی طلا در بور‌س‌های لندن و نیویورک پایان می‌یابد.
کد خبر: ۸۹۷۲۰۴۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶


به گزارش خبرگزاری بسیج ، وینس لنسی، کارشناس باسابقه بازار طلا و بنیانگذار مؤسسه اکوبی پارتنرز، پیش‌بینی کرد قیمت طلا طی سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

وی طی مصاحبه‌ای در اواخر ماه سپتامبر گفته بود: مبادلات سه روز گذشته به من ثابت کرد که قیمت طلا در سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد یافت.

لنسی ادامه داد: بازار طلا هم‌اکنون در حال تثبیت کف قیمتی بالاتری است.

راشاتودی می‌نویسد: در صورتی که گفته‌های لنسی درست باشد، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا از حدود ۱۳۰۰ دلار در هر اونس کنونی به ۱۷۰۰ دلار طی ماه‌های آینده افزایش یابد.

در ماه دسامبر قیمت طلا روندی کاهشی را در پیش گرفت؛ چراکه با تصویب طرح ترامپ برای کاهش دریافت مالیات، مردم به جای خرید طلا به سمت خرید سهام آمریکا روی آورند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران بازار طلا بر این باورند به دلیل اینکه در بورس های بین‌الملل لندن و نیویورک طلا به صورت کاغذی مبادله می‌شود، قیمت آن بسیار محدود شده است.

به گفته کلودیو گراست، مشاور بازار طلا در سوئیس گفت: حجم مبادلات کاغذی طلا در بازار بورس لندن ۱.۵ میلیون تن بوده  این درحالی است که تاکنون ۱۸۰ هزار تن طلای واقعی استخراج شده است.

گراست معتقد است: به زودی و با صفر شدن قیمت طلای کاغذی در بورس لندن و یا اصرار سرمایه‌گذاران به دریافت طلای حقیقی به جای طلای کاغذی، مبادلات کاغذی طلا جمع خواهد شد. کشورهای عضو پیمانبریکس هم در حال بررسی طرح ایجاد استاندارد طلا برای مبادله فیزیکی این فلز گرانبها هستند.

وی معتقد است این مسئله می‌تواند شرایط کنونی مبادلات طلا در بازار جهانی را دگرگون کند؛ چراکه برخلاف کشورهایی نظیر چین و روسیه، غربی‌ها همچنان دوست دارند به روند کنونی مبادله طلا ادامه دهند. مبادلات کاغذی طلا به این گونه است که در مبادلات بورس لندن به جای اینکه دادوستد طلای واقعی، تنها اسناد مربوط به آن جابجا می‌شود و کسی طلای حقیقی دریافت نمی‌کند.

ارسال نظرات