دولت ترامپ اعلام کرد: از هفته آینده کارکنان و مهمانان کاخ سفید نمی‌توانند از تلفن همراه شخصی خود در این محل استفاده کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۰۵۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۸

 

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سارا هوکابی سندرز، مسئول امور رسانه‌ای کاخ سفید، اعلام کرد: بر اساس تصمیم‌گیری مقامات کاخ سفید، کارکنان این بخش از دولت آمریکا از این پس نمی‌توانند از تلفن همراه خود در محل کار استفاده کنند.

این دستور در حالی اجرایی می‌شود که کارکنان کاخ سفید نگرانند که این تصمیم باعث شود تا بین آنها، خانواده و بستگان فاصله بیفتد.

سندرز تأکید کرد: امنیت و بی‌نقص بودن سیستم‌های فناوری درکاخ سفید از جمله مهم‌ترین اولویت‌های دولت ترامپ است و به همین دلیل از هفته آینده استفاده از تلفن همراه برای کارکنان و میهمانان در کاخ سفید ممنوع خواهد بود.

مسئول امور رسانه‌ای کاخ سفید تأکید کرد: کارکنان از این به بعد می‌توانند در راستای خدمت به مردم آمریکا از تلفن همراه کاری خود استفاده کنند.

این ممنوعیت نخست از سوی جان کلی، مسئول امور اداری کاخ سفید، و به بهانه نگرانی‌های امنیتی اعمال شد.

دونالد ترامپ از زمانی که روی کار آمده است، همواره نسبت به لو رفتن اتفاقات درون کاخ سفید به رسانه ها گله‌مند است.

به گفته یک مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، هم‌اکنون تعداد زیادی تلفن همراه به شبکه وای‌فای کاخ سفید متصل هستند و تلفن‌های شخصی به اندازه‌ تلفن‌هایی که از سوی دولت فدرال در اختیار کارکنان قرار گرفته‌اند، امنیت ندارند.

یکی از کارکنان کاخ سفید که مخالف اعمال این محدودیت است، گفت: ما نمی‌توانیم از موبایل‌های کاری خود برای مسائل شخصی استفاده کنیم و از سوی دیگر امکان ارسال پیامک به آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: عدم امکان ارسال پیامک یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این موبایل هاست؛ چراکه ارسال پیامک یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با بستگان در اوج فعالیت‌های کاری است.

ارسال نظرات