تعطیلی برخی شرکت های معدنی در مازندران تهدیدی برای اشتغال به شمار می رود.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۳۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی مازندران در جلسه شورای گفتگوی بخش دولتی و خصوصی تعطیلی برخی شرکت های معدنی در استان نگران کننده دانست و گفت: این مسئله برای اشتغال تهدیدآمیز است.

وی با بیان اینکه واگذاری عرصه برای واگذاری معدن شن و ماسه به میزان یک تا پنج هکتار تعریف شده است، افزود: سازمان نظام مهندسی معدن مازندران به اتفاق انجمن تخصصی صنعت و معدن، متناسب با ظرفیت هر منطقه طرح تا واگذاری آن را ارائه داده است.

مهاجر گفت: در این حوزه حدود ۵۵ شرکت وجود دارد که ظرفیت قابل توجهی برای اشتغال ایجاد می‌کنند و بسیاری از این مجموعه تعطیل شدند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران افزود: در زیرمجموعه صنعت و معدن تشکیلاتی در این رابطه ایجاد شده است و چهار دستگاه دولتی در آن حضور دارند، اما بخش خصوصی صنعت و معدن در آن حضور ندارد.

برسام معاون معدنی سازمان صنعت و معدن مازندران نیز در این نشست گفت: به دلیل مشکلات زیست محیطی مقرر شد تا از رودخانه‌ها و زمین‌ها اراضی برداشت نشود به سمت کوهی سوق داده شود و در این رابطه، حدود ۶۰ معدن فعال در استان داریم.

وی افزود: به معادن وسعت یک هکتار و دو هکتار داده می ‌شود اما گاهی به دلیل ذخیره معدنی، صد تا دویست هکتار هم در نظر می‌شود و این دو هکتار پیش از اتمام، به منابع طبیعی مجددا استعلام شده و آنها پس از بررسی به ما پاسخ می‌دهند.

برسام با بیان اینکه در ادمه این روند، مجتمع ‌های شن و ماسه را در ۵ نقطه استان مطرح‌ کردیم، گفت: در غرب استان و در منطقه سه هزار تنکابن منابع طبیعی با ۵۰ هکتار موافقت کرده و کار نقشه‌برداری در حال انجام است و در آینده مصالح غرب استان را تأمین خواهد کرد.

معاون معدنی سازمان صنعت و معدن مازندران افزود: همچنین، منابع طبیعی با ۲۰ هکتار در منطقه چالوس، ۴۰ هکتار در منطقه هلی‌چال آمل، ۷۰ هکتار در منطقه ساری اعلام موافقت کرده است و اگر این کار انجام شود، بسیاری از مشکلات این بخش برای زمین‌ها و مصالح ساختمانی حل می ‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها