مردم کردستان روز دوشنبه (۱۸ دی) به خیابان‌ها می آیند و با تجدید میثاق با مقام معظم رهبری برعلیه آشوب‌های اخیر راهپیمایی می کنند.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۴۲
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، روز پنجشنبه ۷ دی ماه ۹۶ تعدادی از مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و گرانی و فقر و مطالبات بانکی به خیابان آمدند. تجمعاتی که کم کم با نفوذ دشمن از معیشت به سیاست کشیده شد. مشهد یکی از شهر‌هایی است که بسیاری از موسسات اعتباری غیرمجاز که به معضلی برای نظام تبدیل شده‌اند آن‌جا فعالیت داشته‌اند.

خبر تجمعات مشهد از طریق فضای مجازی به سرعت در تمام کشور پخش شد و دامنه این اعتراض در روز جمعه از خراسان به سایر استان‌ها از جمله اصفهان، کرمانشاه، قم، قزوین، خوزستان و ... کشیده شد.

عده‌ای مزدور دشمن و آشوبگر فرصت را غنمیت دانستند و به اعتراضات مردم سمت و سویی هدف‌دار دادند و اعتراضات و نگرانی‌های به حق مردم در خصوص گرانی و وضعیت معیشت را به شعار‌های سیاسی مبدل کرده و مطالبات اصلی مردم را از ریل خارج کردند.

در روز‌های بعدی، مردم معترض به وضعیت اقتصادی وقتی دیدند از مطالبات آن‌ها بهره‌برداری سوء می‌شود صف خود را از آشوبگران جدا کردند؛ اما اغتشاشات افرادی اندک در سایه خویشتن‌داری نیرو‌های نظامی و امنیتی در برخی شهر‌ها همچنان ادامه پیدا کرد و موجب ضرر و زیان به اموال عمومی و توهین به ارزش‌های نظام و ملت و حتی کشته شدن یک پدر و پسر بیگناه هم شد.

مردم بابصیرت وقتی نقشه شوم آشوبگران و بیگانگان حامی آن‌ها را متوجه شدند با آمدن به خیابان‌ها انزجار و نفرت خود را از آشوب و اغتشاش اعلام کردند و خواستار توجه مسؤولان به مطالبات به حق مردم شده و اغتشاشگران را هم فتنه‌گر عنوان کردند.

این آشوب‌ها به صورت جزیی به شهر سنندج هم سرایت کرد، اما مردم فرهنگی و انقلابی کردستان برخلاف تصور دشمنان از آشوبگرانی که رهبران آن‌ها غیر بومی و غیر کُرد بودند حمایت نکردند.

از این رو قرار است مردم کردستان روز دوشنبه (۱۸ دی) به خیابان‌ها بیایند و برعلیه آشوب‌های اخیر راهپیمایی کنند.

حسین خوش اقبال معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان پیش‌ازظهر امروز در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی راهپیمایی ضد آشوب‌های اخیر که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه درخواست‌های مکرر مردم استان کردستان در مقابله با آشوب‌های اخیر است.

وی با تشکر از خدمات نیروی انتظامی در فراهم کردن آرامش گفت: مردم عزیز ایران با وجود تمام مشکلات نظام، انقلاب و کشور را دوست دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان تصریح کرد: از بدو پیروزی انقلاب تاکنون دشمنان نظام به مناسبت‌های مختلف و با هدف قرار دادن احساسات مردم، سبب ایجاد مشکلاتی در کشور شده‌اند.

وی عنوان کرد: اعتراضات حق مردم است و دولت نیز این حق را به رسمیت شناخته، اما مرز بین مردمی که انقلاب کرده و شهید داده‌اند با ساختار شکنانی که احساسات پاک مردم را هدف قرار دادند، جداست.

خوش‌اقبال افزود: باید مسئولان مردم را، ولی نعمت خود بدانند و با آنان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و حرف‌های آن‌ها را بدون واسطه شنیده و در راستای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنند.

وی اظهار کرد: باید ارتباط با مردم، رسانه‌ها و احزاب به گونه‌ای باشد که بدانیم مردم در رأس هرم قرار دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با بیان اینکه "امنیت، وحدت، انسجام و برادری" اولویت همه مسئولان نظام است و باید در راستای آن تلاش کرد، گفت: طبق اقدامات انجام شده چهره افرادی که توطئه‌گر بودند برای مردم مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی پرشور مردم کردستان علیه اغتشاشات اخیر روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود، اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در این روز سبب مأیوسی دشمنان و افرادی که احساسات پاک مردم را خدشه‌دار کردند، می‌شود و امیدواریم این راهپیمایی منشاء خیر، برکت و امنیت شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: امیدواریم در روز دوشنبه با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب شاهد حضور باشکوه مردم باشیم تا همه بدانند کردستان همچنان استان امن و مردم آن طرفدار سرسخت نظام هستند.

وی با بیان اینکه مردم از اول انقلاب همه کاره بوده‌اند، گفت: مردم ایران "انقلاب، رهبری و امام (ره) " را دوست دارند و اجازه نمی‌دهند کسانی که امنیت را هدف قرار دادند و اغتشاش کردند، میدان‌داری کنند.

خوش‌اقبال با بیان اینکه نظام و جمهوری اسلامی متعلق به یک گروه و جریان نیست و متعلق به همه افراد این سرزمین است، تأکید کرد: باید مسئولان گوش شنوایی برای درد و دل‌های مردم داشته باشند چراکه باید بدانیم اگر مردم را نداشته باشیم هیچ مسیری به انتها نمی‌رسد

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات