رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی زنجان:

ناظران شرعی به صورت مستمر در کشتارگاه‌ها حضور دارند

کشتارگاه‌ها مبدا تولید محصولات پروتئینی بوده و ناظر بهداشتی و شرعی در این مراکز به صورت مستمر حضور دارند.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۴۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی زنجان گفت: دو اکیپ نظارت دامپزشکی در شهر زنجان و یک اکیپ در هر یک از شهرستان‌های زنجان فعال است.

علی اشرفی افزود: کشتارگاه‌ها مبدا تولید محصولات پروتئینی بوده و ناظر بهداشتی و شرعی در این مراکز به صورت مستمر حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه ناظران بر سلامت و حلال بودن کشتارها نظارت دارند، اظهارداشت: مسؤول فنی و بهداشتی نیز در این مراکز حضور دارند تا سلامت لاشه‌های خروجی از کشتارگاه تایید شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در کشتارگاه‌ها به هنگام ارزیابی، بیماری‌ها نیز کنترل می‌شود، تصریح کرد: حضور دامپزشک نیز در کشتارگاه‌ها الزامی است.

اشرفی با اشاره به اینکه در کارگاه‌های تکه‌بندی لاشه نیز دامپزشک و ناظر بهداشتی برای بررسی شرایط لاشه‌ها حضور دارند، اظهار داشت: به هنگام بسته‌بندی همه اطلاعات بر روی لیبل درج می‌شود تا مصرف‌کننده از اطلاعات محصولات اطلاع پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه نظارت دامپزشکی در مراکز عرضه نیز ادامه می‌یابد، اضافه کرد: ناظران به صورت مستمر و به صورت میانگین هر ماه بیش از دو سه بار از مراکز عرضه مواد پروتئینی بازدید می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه در این بازدیدها بر تاریخ، ارگانیک مواد پروتئینی نظارت می‌شود، اظهار کرد: مواد غذایی دارای مشکل ضبط شده و پس از جمع‌آوری معدوم می‌شود.

اشرفی با اشاره به اینکه اگر در فرآیند معدوم سازی، صاحب مرکز عرضه اعتراضی داشته باشد مورد برای اظهار نظر به قاضی ارجاع داده می‌شود، عنوان کرد: در این مرحله مواد پروتئینی داخل مغازه مورد آزمایش قرار گرفته و براساس آن اظهار نظر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در شهر زنجان دو اکیپ متشکل از سه نفر شامل بازرس و ناظر فعالیت می‌کند، اضافه کرد: در هر شهرستان نیز یک اکیپ حضور دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از آغاز سال تاکنون 8 هزار و 587 مورد بازدید از مراکز عرضه محصولات پروتئینی در استان زنجان انجام شده است، اظهار کرد: در این مدت 4 هزار و 549 مورد بازرسی از خودروهای حمل دام و فرآوردهای دامی صورت گرفته است.

اشرفی با اشاره به اینکه در سال‌جاری پرونده در زمینه عرضه محصولات دامی به دادگاه ارجاع داده شده است، تصریح کرد: در این مدت 3 هزار و 876 کیلو انواع گوشت در استان زنجان معدوم شده است.

وی اضافه کرد: گوشت‌های معدوم شده از انواع طیور و دام از جمله گوشت گوسفند، بز، گاو و گوسفند بوده است.

ارسال نظرات