خبرهای داغ:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین خبر داد:
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: عموم مردم٬ جامعه هدف این طرح هستند و جلسات آموزشی بنا به ماهیت شکل گیری گروه های محلی٬ از ۱۰ تا ۲۰ جلسه انجام می شود و همچنین ۱۱ موسسه و مرکز در ۵ شهرستان استان قزوین مجری این طرح می باشند.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۴۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

زهرا غلامرضایی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین در خصوص طرح محب و مداخلات روانی در بلایای طبیعی بیان کرد: طرح مداخلات روانی اجتماعی و حمایت های مشاوره ای در بلایای طبیعی از طرح های مصوب دفتر مشاوره معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی است.
وی گفت: این طرح با هدف آموزش خود مراقبتی عمومی مردم در مواجهه با بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و غیره حدود سیزده سال و در دو قسمت که یک قسمت در زمینه های مشاوره سوگ٬ مداخله در بحران٬ مهارت های خود کنترل گری در مواجهه با استرس٬ آموزش کمک های اولیه و سایر موارد خود مراقبتی در حال اجرا می باشد.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: قسمت دوم شامل آموزش گروه های فوریتی که متخصصان روانشناسی و مشاوره هستند که رویکردهای مداخله به هنگام بلایا در راستای حمایت از آسیب دیدگان را انجام می دهند.
غلامرضایی در خصوص جامعه هدف عنوان کرد: عموم مردم٬ جامعه هدف این طرح هستند و جلسات آموزشی بنا به ماهیت شکل گیری گروه های محلی٬ از ۱۰ تا ۲۰ جلسه انجام می شود و همچنین ۱۱ موسسه و مرکز در ۵ شهرستان استان قزوین مجری این طرح می باشند.
وی افزود: آموزش گروه های حمایتی بنا به ضرورت استفاده از این آموزش ها٬ به منظور تقویت و به کارگیری نیروهای عملیاتی و طرح گروه های فوریتی طی جلساتی بازنگری شده و خط مشی عملیاتی گروه های آموزشی مشخص می شود.
معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قزوین اضافه کرد: سر فصل های این طرح در قالب آموزش کنترل خشم٬ استرس٬ روش های مقابله عقلانی با بلایای طبیعی٬ مصون سازی محیط و بازماندگان حادثه می باشد که در کنار آن ارگان های هلال احمر(کمک های اولیه و امدادی)٬ آتش نشانی(آموزش های مداخله ای) نیز حضور دارند و این آموزش ها در سطح استان و حتی مناطق روستایی نیز انجام می شود.
غلامرضایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این طرح در ۷ محله بویین زهرا٬ ۷ محله تاکستان٬ ۷ محله قزوین٬ ۵ محله البرز٬ ۷ محله آبیک اجرا شده و بازوان توان این طرح مراکز سلامت روان و‌موسسات تحت نظر سازمان بهزیستی می باشند.
وی گفت: در راستای اجرای این طرح٬ تقسیم کار بین اعضا گروه ایجاد شده و افراد گروه آموزش می بینند تا در حین حادثه٬ به طور خود جوش و بنا به تقسیم کار انجام شده٬ در حین وجود بلایای طبیعی٬ گروهبندی شوند مانند گروه حمایت از معلولان٬ حمایت از کودکان و غیره که روند نظم بعد از بلایای طبیعی را افزایش می دهد.
1010/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها