خبرهای داغ:
رمان «پیک‌نیک کنار جاده» نوشته آرکادی و بوریس استروگاتسکی با ترجمه فربد آذسن توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۸۴
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، رمان «پیک نیک کنار جاده» نوشته مشترک آرکادی و بوریس استروگاتسکی به تازگی با ترجمه فربد آذسن توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر و راهی بازار نشر شد.

رمان مورد نظر یکی از تحسین شده ترین آثار گمانه زن روسی است که فیلم سینمایی «استاکر» به کارگردانی آندری تارکوفسکی و مجموعه بازی‌های ویدئویی «S.T.A.L.K.E.R.» براساس آن ساخته شده است.

این رمان، داستانی درباره بازدید بیگانگان از کره زمین است؛ البته این تفاوت را نسبت به داستان‌های مشابه دارد که این بار بین انسان‌ها و بیگانگان دیداری صورت نمی‌گیرد. نه تنها انسان‌ها بیگانگان مذکور را ندیده‌اند، بلکه طبق شواهد موجود، آن‌ها نیز متوجه حضور انسان‌ها نشده یا اصلاً به حضورشان اهمیت نداده‌اند. تنها ماحصل این بازدید، به وجود آمدن ۶ ناحیه‌ روی اقصی نقاط کره‌ زمین است.

شخصیت اصلی این رمان، جوانی به نام «ردریک شوهارت» است که بدبینی، بدخلقی و شکاک بودن ذاتی‌اش، او را به استاکری ایده‌آل تبدیل کرده است. او در شهری کوچک به نام «هارمونت» زندگی می‌کند، شهری خیالی واقع در کانادا که یکی از ۶ نواحی بازدید بوده است و دانشمندان، نظامیان و تاجران زیادی به آن دل خوش کرده‌اند. ردریک تصمیم می‌گیرد برای یک بار هم که شده، کاری برای خوشحال کردن انسانی دیگر انجام دهد و به دوست و همکار روسش «کی ریل پانوف» کمک کند غنیمتی کمیاب را از ناحیه‌ بازدید هارمونت بیرون بیاورد. ولی استفاده از نواحی بازدید به عنوان ابزاری برای لطف کردن به دوستان و رفقا اصلاً کار عاقلانه‌ای به نظر نمی رسد و ردریک به خاطر تصور اشتباه خود تاوان بزرگی پس خواهد داد...

در «پیک نیک کنار جاده» نواحی بازدید پر از پدیده‌ها، اشیاء و فناوری‌های بیگانه‌ای هستند که حتی خبره‌ترین دانشمندان نیز قادر به توضیح دادنشان نیستند، ولی برای بسیاری از آن‌ها کاربرد عملی پیدا کرده و اذعان دارند که آنچه بیگانگان از خود، روی زمین بجا گذاشته‌اند، می تواند مسیر پیشرفت تاریخ بشریت را برای همیشه عوض کند. این وسط فقط یک مشکل وجود دارد: نواحی بازدید بسیار هولناک و مرگبار هستند و زنده بیرون آمدن از ‌آن‌ها کار بسیار دشواری است. به مردان جسور یا شاید هم با جرئتی نیاز دارد که رفتن به ناحیه و بیرون آوردن غنیمت از آنجا را به حرفه‌ خود تبدیل کرده‌اند، «استاکر» می گویند.

این کتاب با ۲۶۴ صفحه و قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها