خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار شورای شهر تبریز:

باید در راستای توامان توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست حرکت کنیم

ئیس کمیسیون محیط زیست و توسعه پایدار در صحن علنی شورای اسلامی تبریز، گفت: باید به توسعه متوازن اقتصاد و محیط زیست فکر کنیم اما در کشور ما صورت مسئله این معضل به شکل مناسبی طرح نشده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۱۹۶
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید نیکو خصلت از فعالیت های این کمیسیون گفت: برای رفع دغدغه آلودگی هوای تبریز اجرای طرح (L.E.Z) از خواسته های و اهداف کمیسیون بود که خوشبختانه با دستور استاندار این طرح در محدوده مرکزی شهر اجرایی شد.

نیکوخصلت تصریح کرد: از موارد دیگری که در کمیسیون بررسی شد، معاینه فنی خودروها در تبریز بود معاینه فنی خودروها یک ضرورت است و در این راستا محدوده کنترلی معاینه فنی باید به 35 کیلومتری تبریز توسعه یافته و باید بر کیفیت معاینه فنی ها دقت شود.

وی افزود: در خصوص استفاده نیروگاه حرارتی تبریز از مازوت جلسات متعددی در کمیسیون برگزار شده است که در نهایت برای عدم استفاده از مازوت ضرورت دارد فشار گاز ورودی به تبریز افزایش یابد تا به سمت استفاده از مازوت نرویم.

عضو شورای شهر تبریز تصریح کرد: بررسی میزان آلایندگی اتوبوس ها و سایر آلاینده ها مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتا به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه ناوگان حمل و نقل شهری ورود 900 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری تبریز ضروری است

وی با بیان اینکه کمیسیون محیط زیست به این جمع بندی رسیده است که حداقل سرمایه گذاری و خرید بیش از 500  اتوبوس در تبریز ضروری است افزود: در این راستا از کمیسیون سرمایه گذاری خواستار ارائه راهکار برای نحوه خرید اتوبوس های یورو5 هستیم.

نیکو خصلت اظهار داشت: در خصوص شهر هوشمند و ناوگان هوشمند شهری سیستم کامپیوتری ایجاد خواهد شد تا ترافیک و زمانبندی مناسبی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تبریز ظرفیت لازم برای رونق حمل ونقل دوچرخه ای را دارد، گفت: شرکت هلندی که در این زمینه در چند کشور فعال است پکیج سرمای گذاری مناسبی پیشنهاد داده است به نظر می رسد در صورت پیاده سازی آن در تبریز به تغییرات رفتار ترافیک شهروندی منجر خواهد شد.

نیکوخصلت بیان کرد: پیوست توسعه پایدار و محیط زیست برای هر پروژه را الزامی کرده ایم که برای تصویب به شورا ارائه خواهیم داد.

نیکو خصلت افزود: زمانی در تبریز 50 گونه پرنده زندگی می کرد که در حال حاضر این تعداد به 8 نوع کاهش یافته است این پرندگان و سایر حیواناتی که سالها در شهر در کنار انسان ها زندگی دارند حق حیات دارند و  باید مدیریتی برای مدیریت  حیوانات شهری بوجود بیاید.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جلسات زیادی با آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در خصوص تغییر رفتار شهروندی و ایجاد مدرسه طبیعت برگزار شده است.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه سیاست های کمیسیون این بوده است که میزان کاشت درختان در سطح شهر را به دوبرابر برسانیم افزود: برای تحقق این موضوع باید بخش خصوصی را به این مسئله وارد کنیم.

وی در خصوص زیستگاه عینالی گفت: در این باره باید از نظرات محققان و دانشمندان استفاده کنیم و از شک و تردیدها در خصوص توسعه و یا عدم توسعه درختکاری در عینالی رها شویم.

نیکوخصلت تصریح کرد: در خصوص آفت ها و استفاده از سموم برای از بین بردن آنها و ضرری که این سموم به شهروندان و شهر وارد می شود کمیسیون به صورت جدی ورود کرده است در این راستا قراردادی با دانشگاه شهید مدنی آذربایجان صورت گرفته است به این نتیجه رسیدیم که برای از بین بردن آفتاد از ماده بیولوژیک استفاده شود که قابل خوردن توسط آفات را دارد که باعث از بین رفتن آفات می شود و همچنین از ورود سم های خطرناک به محیط زیست پیشگیری می کند.

وی در پایان استفاده از گونه های درختی کم آب و سازگار با اقلیم منطقه ای را در توسعه فضای سبز تبریز ضروری دانست .

ارسال نظرات
پر بیننده ها