مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل، ایزوایکو ایران، گفت: ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی بندرعباس رونق عظیمی در حوزه اشتغال ایجاد کرده و موجب توسعه پایدار منطقه می شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۰۷
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حمید رضائیان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بندرعباس، با بیان اینکه، مجتمع ایزوایکو امروز با ایزوایکو 10 سال پیش خیلی متفاوت است، اظهار داشت:  به دلیل اعتمادی که صنعت نفت به این مجموعه دارد امروزه تاثیر این مجموعه در منطقه خیلی حیاتی و کلیدی است.

وی در ادامه افزود:  اگر همین اعتماد را در عرصه حوزه‌های کشتی‌سازی از این مجموعه به‌وجود آید، انقلابی عظیم در بازار صنایع کشتی‌سازی ایجاد می‌شود.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایزوایکو ایران، احداث شهرک تخصصی دریایی در مجموعه ایزوایکو را خیلی متفاوت از تمام شهرک‌های صنعتی موجود در کشور دانست و گفت: مهم‌ترین عامل این است که این شهرک در یک منطقه ویژه با قوانین خارج از حوزه سرزمین اصلی ایجاد شده، که امتیازی بسیار بزرگ محسوب می‌شود.

رضائیان خاطر نشان کرد: امتیاز دیگر این شهرک این است که خود مجتمع ایزوایکو  خود مشتری محصولات تولیدشده در این مجموعه است و تولیدکنندگان با اطمینان محصولی را تولید می‌کنند که بازار فروش فراهم است و خریدار محصولات تولیدشده آماده و پای کار است.

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از نیازهای روزانه مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایزوایکو مصرف انواع رنگ‌هاست و واضح است که تولید رنگ‌های دریایی در شهرک صنعتی تخصصی صنایع دریایی می‌تواند بسیار اقتصادی باشد.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایزوایکو ایران ادامه داد: طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های صنعتی در یک کشتی نظیر، صنایع کوچک، نرم افزار، حوزه‌های برق، هیدرولیک، پایپینگ، الکتریکال و شهر کامل کشتی وجود دارد و  ما تمام این مجموعه‌ها  را می‌توانیم یک جا در حوزه  مجتمع کشتی‌سازی داشته باشیم که بدون شک بازار آن یک بازار بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاران خواهد بود.

رضائیان با اشاره به یکی دیگر از تفاوت‌های شهرک صنعتی تخصصی دریایی با دیگر شهرک‌های صنعتی کشور گفت: محصولات تولید شده در این شهرک  استاندارد جهانی را به نمایش خواهد گذاشت، به عبارتی اگر محصولی در این شهرک تولید شده محصولی باشد که در همه جای دنیا قابل استفاده باشد و دارای تمامی استانداردهای بین‌المللی باشد و تاثیرگذاری بسیار مثبت و مستقیمی بر بازار ایزوایکو و بازار منطقه خواهد داشت.

وی افزود: درحال حاضر رنگ موردنیاز ساخت کشتی‌ها و یا بخش عمده تجهیزات آن از خارج از کشور تامین می‌شود، اگر همین تجهیزات در داخل کشور و حتی مجموعه ایزوایکو توسط سرمایه‌گذاران داخلی تامین شود، رونق عظیمی در حوزه اشتغال ایجاد خواهد شد و توسعه پایداری را برای منطقه رقم می زند.

انتهای پیام/88031/

ارسال نظرات