دادستان اردبیل گفت: بیشترین میزان تلفات جاده ای به دلیلی بی مسئولیتی خودرو سازان داخلی است و نبود ایمنی در خوردها باعث شده آمار کشته شده گان در کشور افزایش یابد.
کد خبر: ۸۹۷۲۲۷۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

میزان بالای تلفات جاده ای به دلیل بی مسئولیتی خودروسازان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ناصر عتباتی ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه بی‌تعهدی و بی‌مسؤولیتی خودروسازان در کشور باعث شده است تا آمار کشته‌ها در جاده‌های کشور افزایش یابد و همین باعث وارد آمدن آثار زیان بار به سیستم قضایی شده است.

وی گفت: سیستم‌های ایمنی جدید برای ردیابی خودروهای سرقتی روش مناسبی برای پیدا کردن موقعیت خودروهای مسروقه می‌باشد ولی ما معتقدیم که ایمنی خودروها باید به صورت مبنایی و از طریق خودروسازان حل شود.

دادستان اردبیل بیان کرد: لازم است دستگاه قضایی در سطح کشور به این مساله ورود پیدا کند و ایمنی خودروها هم از لحاظ ایمنی در مواجهه با حوادث و تصادفات و هم از لحاظ ایمنی در برابر سرقت توسط شرکت‌های خودروسازی تامین شود.

عتباتی با اشاره به اینکه سرقت اموال مردم به ویژه سرقت خودرو تبعات بسیاری در سطح جامعه دارد ادامه داد: این مساله باعث کاهش امنیت خاطر در جامعه می‌شود و ما باید اقدامات پیشگیرانه را در این زمینه افزایش دهیم.

وی با تاکید بر میزان آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق در سطح جامعه تصریح کرد: آمار طلاق وضعیت نگران کننده‌ای دارد که خوشبختانه امسال روند کاهشی داشته ولی باید فعالیت‌های پیشگیرانه در این زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات