مدیر جهاد کشاورزی میناب:

دو هزار نفر شتر در میناب پلاک دار می شوند

مدیر جهادکشاورزی میناب از آغاز پلاک‌کوبی و هویت‌بخشی به 2 هزار نفر شتر در سطح این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۱۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، محمد سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب پیش از ظهر امروز چهارشنبه چهاردهم دیماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طرح پلاک‌کوبی شتر، یک پلاک شناسایی حاوی یک کد بر روی گوش شتر کوبیده می‌شود و تمام اطلاعات شتر و مالک آن بر روی سامانه‌ای خاص و آنلاین ثبت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میناب افزود: طرح پلاک‌کوبی شتر در راستای اجرای توسعه پرورش شتر و با هدف ساماندهی، هویت‌دار کردن، اجرای برنامه اصلاح نژاد و کنترل قاچاق در سطح شهرستان انجام می‌شود.

به گفته سالاری اجرای طرح پلاک کوبی برای برنامه‌ریزی بهتر و داشتن آمار دقیق از شتر و برای کاهش تصادفات جاده ای نصب پلاک بر روی گوش شترها در سطح شهرستان انجام می شود و در این مرحله ۲ هزار نفر شتر پلاک دار می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی میناب، احداث آبشخور و ساخت ایستگاه‌های شترداری را از دیگر اهداف این طرح دانست و گفت: بخش مرکزی و بندزرک میناب مهمترین مناطق پرورش شتر در میناب محسوب می شوند.

وی ادامه داد: در جاده میناب به جاسک، سیریک و بشاگرد به دلیل تردد شتر‌های سرگردان هر ساله شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای هستیم که امیدواریم با اجرای این طرح، این‌گونه حوادث به حداقل برسد.

شهرستان میناب با جمعیت ۲۵۹ هزار نفری ۲ هزار نفر شتر دارد.

انتهای پیام/ز

ارسال نظرات
آخرین اخبار