حسینی شاهرودی ضمن تحلیل مصادیق شفافیت لایحه بودجه؛
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ از شفافیت لازم برخوردار نیست تأکید کرد که باید بخش هزینه ای باید شفاف تر شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۸۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی با ارزیابی لایحه بودجه سال 97 به لحاظ شفافیت اظهار داشت: تعریف از شفافیت متفاوت است، اینکه مردم و رسانه ها در جریان جزییات لایحه بودجه قرار می گیرد شاید با تعریف از شفافیتی که مدنظر نمایندگان و کارشناسان اقتصادی است، متفاوت باشد.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخص ها و مصادیقی برای شفافیت لایحه بودجه وجود دارد، بیان داشت: مصادیقی برای رشد شاخص های اقتصادی در لایحه بودجه سنواتی وجود دارد و هر چه این مصادیق مبهم باشد، رشد شاخص ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین هر اندازه دولت به جزییات مصادیق را تعریف کند لایحه ای شفاف ترخواهیم داشت.
نماینده مردم شاهرود و میامی ادامه داد: رشد اقتصادی 7 درصدی، ایجاد 900 هزار شغل، رونق در تولید، رونق در صادرات، افزایش تراز تجاری، افزایش نسبت صادرات به واردات از جمله شاخص های مثبت اقتصادی است که در لایحه بودجه مصادیق تحقق این شاخص مبهم است.
این نماینده مجلس با اشاره به بخش هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه سال 97، گفت: در این بخش منابعی که از افزایش قیمت حامل های انرژی و حذف یارانه نقدی بخشی از جامعه حاصل می شود، شفاف و مشخص نیست. از سوی دیگر مشخص نشده است که این درآمد به چه نحوی قادر است باعث ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری در کشور شود.
حسینی در ادامه با بیان اینکه در حوزه تولید نیز لایحه بودجه مبهم است، بیان داشت: دولت در این لایحه واضح نگفته است که چه برنامه ای برای رشد تولید و افزایش صادرات در نظر دارد، این در حالی است که برای حمایت از تولید لازم است صادرات و دستیابی به بازار جهانی تقویت شود.
وی با بیان اینکه حوزه بازرگانی، تجارت خارجی و صادرات در لایحه بودجه بسیار ضعیف دیده شده است، گفت: لایحه پیشنهادی دولت در بخش حمایت از تولید بسیار مبهم است، اما بخش مهمی که باید بیش از بخش های دیگر شفاف شود، بخش هزینه کردها است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چگونگی اجرای لایحه بودجه سال 97 مبهم است، اظهار داشت: کمیسیون تلفیق بودجه وظیفه دارد تا جایی که امکان دارد بودجه را شفاف کند و برای تصویب نهایی آن را به صحن ارسال کند، از مهمترین بخش هایی که باید شفاف شود بخش هزینه کرد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها