مؤسس مدرسه علمیه خواهران کوثر ابرکوه:

کوتاهی در گسترش حوزه‌های علمیه خیانت به نسل آینده است

امام جمعه ابرکوه و مؤسس مدرسه علمیه خواهران این شهر گفت: تقویت حوزه علمیه خواهران به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های معنوی جامعه امروز و فرداست و کوتاهی در این زمینه خیانت به نسل آینده است.
کد خبر: ۸۹۷۲۳۹۸
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از ابرکوه به نقل از خبرگزاری حوزه در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی، در نشست مؤسسین مدارس علمیه خواهران یزد، با تحسین پیشرفت‌های علمی بانوان طلبه، اظهار کرد: هنوز موانعی در راه تبلیغ بانوان حوزوی در بخش‌های مختلف برای رفع نیاز‌های معنوی بانوان دیده می‌شود که سیاستگذاران حوزه‌های علمیه کشور تدابیر بایسته تری را در این زمینه اتّخاذ کنند.
مؤسس مدرسه علمیه خواهران کوثر ابرکوه، تقویت حوزه علمیه خواهران را به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت‌های معنوی جامعه امروز و فردا حایز اهمیت دانست و افزود: کوتاهی در این زمینه خیانت به نسل آینده است.
وی تصریح کرد: در بخش سیاستگذاری شیوه‌های تبلیغ خواهران طلبه هم تدابیر بایسته تری نیاز است، زیرا مشکلات اعتقادی در جمع نسل جوان به خصوص دختران نوجوان و جوان مدارس و دانشگاه‌ها موج می‌زند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی با ابراز تأسف از شکسته شدن قبح برخی منکرات و مفاسد در جامعه، گفت: برخی از این منکرات رفته رفته جلوه معروف می‌یابد و این سؤال مطرح می‌شود که حفظ جایگاه‌ها و معیار‌های ارزش‌های دینی چگونه باید تثبیت شود؟
وی با یادآوری نقش مادران در خانواده اظهار کرد: اگر زیر ساخت شخصیت وجودی مادران و بنیان اعتقادی آنان از نظر دینی و معیار‌های معنوی ضعیف باشد؛ نمی‌تواند پرورش دهنده فرزندان مؤمن و شایسته باشد.
 امام جمعه ابرکوه ادامه داد: زنان به عنوان نیمی از پیکره جامعه امروز به عنوان رقم زننده جامعه فردا هستند و دشمن به دنبال کشاندن نیمی از جمعیت به ورطه فساد است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی، خاطر نشان کرد: اگر در جامعه زنان با هدف تثبیت جایگاه اعتقادی نسل جوان کارکنیم به یقین مادران فردا را صیانت بخشی کرده ایم و اگر دختران امروز ما به ورطه فساد و هلاکت بیفتند، مادران فردای ما مادرانی ناصالح و ناشایست خواهند بود.
مؤسس مدرسه علمیه خواهران کوثر ابرکوه، تبلیغ منبری را از سوی مبلّغین و مبلغات کافی ندانست و تأکید کرد: باید از ابزار نوین امروز هم در گسترش مباحث دینی در جامعه بهره برد.
ارسال نظرات