پایگاه مقاومت بسیج حضرت زینب (س) بسیج طلاب و روحانیون برگزار کرد
به مناسبت سالروز حماسی ۹ دی فتنه شناسی از دیدگاه قرآن با حضور جمعی از طلاب بسیجی و مسئولان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) اردکان مورخ ۹ دی ۹۶ در سالن نمازخانه این مدرسه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۰۰
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، ابتدا در این نشست «حجت الاسلام سلمان حاجی اسماعیلی» استاد حوزه، بر اساس آیات سوره مبارکه بقره به چندخصوصیات فتنه که: جرم فتنه از قتل بیشتر است. (والفتنه اشد من القتل)، با فتنه گران بجنگید تا فتنه خاموش شود. (و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه) و آثاری که در فتنه هست از قتل بیشتر می‌باشد. (والفتنه اکبر من القتل) پرداختند.
وی با توجه به مفهوم آیه ۲۵ سوره انفال (واتقوا فتنه لا تصیبن الذین ظلموا منکم خاصه و اعلموا ان ا... شدید العقاب) گفت:: زمانی که فتنه برپاشد، فراگیر می‌شود ونگوئید وقتی فتنه فراگیر شد، شر آن مرا نمی‌گیرد بلکه ستمکاران به خاطر ستم و اهل ایمان به سبب اختلاف و نزاع با آن درگیر می‌شوند.
ایشان اظهارکرد: پذیرش ولایت کافران وایجاد رابطه ولایی با آنان، از زمینه ایجاد فتنه و فسادگری در جامعه و زمین است که در آیه ۷۳ سوره انفال به آن اشاره شده است.
وی تصریح کرد: تخلف از رهبری و فرمان‌های وی به ویژه در حوزه‌های حساس و زمان‌های ویژه و مسایل اجتماعی و سیاسی از دیگر علل و عوامل فتنه در جوامع است که آیات ۲۴ و ۲۵ سوره انفال به آن توجه داده است.
حاجی اسماعیلی اظهار کرد: عصیان و تخلف از فرمان‌های خداوندی نیز عامل دیگری برای فتنه و بروز اختلال در نظم اجتماعی جامعه و جهان و زمین است که همین آیات به آن اشاره دارند.

وی درپایان خاطر نشان کرد: توسل و توکل بر خدا، داشتن تهذیب نفس، صبر و شکیبایی، کنجکاو نبودن و سرک نکشیدن در مسائل و گوشه گیر بودن از مواردی است که دچار فتنه نشویم.
ارسال نظرات