خبرهای داغ:
به مناسبت ایام میلاد حضرت عیسی(ع) صورت گرفت
مدیریت حوزه‌های علمیه در پیامی ایام میلاد حضرت مسیح بن مریم علیهماالسلام را به تمام مسیحیان جهان و به ‌ویژه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان تبریک گفت.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۳۱
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در پیام آیت‌الله اعرافی خطاب به رهبر کاتولیک‌های جهان آمده است: با اهداء سلام و احترام و تبریک میلاد مسعود پیامبر بزرگ الهی حضرت عیسی مسیح به همه انسان‌‌های تعالی‌ خواه، مومنان همه ادیان آسمانی، مسیحیان عالم و نیز مسلمانان جهان که باور به حضرت عیسی (علیه ‌السلام) جزء اعتقادات ثابت آنان به شمار می‌رود. همانگونه که مستحضرید، بشریت دیروز و امروز و فردا همواره به اسوه‌هایی فرا تاریخی نیازمند است که پیوسته به آنان بنگرد و در پرتو نور هدایت آنان در میان امواج پرغوغای دنیازدگی و افزون‌خواهی راه را از بیراهه تمیز دهد.

در این پیام تصریح شده است: انسان امروز چه بیش از دیروز محتاج آن است که چشم بصیرتی پیدا کند و گرداب‌ها و دام‌های پرجاذبه‌ای را که به دست دنیاطلبان سیری‌ناپذیر بر سر راهش نهاده شده، بشناسد و با شناخت حقیقت خویش درّ گران‌بها و سرمایه‌ عظیم ملکوتی خود را به این گرداب‌ها و دام‌ها نیفکند. آشنایی عمیق با عظمت خالق هستی و عظمت اسوه‌هایی که او برای بشر فرستاده است راه محقق شدن این امید است. در این صورت است که به فرموده‌ امام علی علیه‌السلام هر چه غیر از خالق هستی‌بخش و فرستادگان اوست در نظر انسان حقیر خواهد شد.

در این پیام تاکید شده است: عیسای مسیح علیه‌السلام که منادی محبت و عدالت بود، با سیره‌ نورانی‌اش در دوران کوتاه حیات زمینی خود یکی از زیباترین جلوه‌های زندگی ملکوتی را برای تمام انسان‌ها به نمایش گذاشت. او نشان داد که ارزش انسان در این نیست که اهل زرق‌وبرق دنیا و فراهم آوردن جاه و جبروت برای خویشتن باشد. نشان داد که با شناخت راه و قدم نهادن در مسیر حق نباید نگران فردا بود. اگرچه برای او، با معجزات عظیمی که به ظهور رساند به‌آسانی میسر بود که لشکری از مستخدمان و ملازمان فراهم آورد اما به ‌هیچ‌ روی جمع‌آوری خدم‌وحشم را ارزش و کمال ذاتی ندانست.

در این پیام اضافه شده است: از جمله مرام‌های ایشان محشور بودن با مستضعفان و از یاد رفتگان بود و سیره او رحمت کردن و یاری‌رساندن به محرومان، مروج پاکی و طهارت درون و فروتنی در برابر دردمندان و گرفتاران بود. نفس او آرامش‌بخش ماتمیان و گرسنگان و تشنگان عدالت و رحمت بود و فریاد او رسواکننده‌ی جاه‌طلبان و ثروت‌اندوزان و دنیاطلبان. با ظالمان و جباران سر آشتی و سازش نداشت و خیل عظیمی از انسان‌ها را تربیت کرد که حاضر نشدند در برابر امپراطوران سر تعظیم فرود آورند و آزادگی و شهادت را بر بندگی و کرنش در پیشگاه کاخ‌نشینان ترجیح دادند.

در پیام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح شده است: نیاز انسان را در رازگویی و نیایش خالصانه و دور از ریا باخدای مهربان می‌دید و انسان‌های وارسته و پاک‌دل را می‌خواند تا با ایستادن بر قله‌های کرامت و نورانیت برجهانیان نورافشانی کنند و راهنمای زندگی انسان‌ها شوند. آری او آمد تا نشان‌دهنده‌ اصلاح و فلاح و سعادت باشد. او دوباره خواهد آمد؛ آنگاه‌که انسان‌ها شایستگی آمدنش را پیدا کنند. او خواهد آمد تا اراده‌ی خدا را بر روی زمین محقق سازد و صالحان را وارث کمال بر زمین قرار دهد. و از خدای متعال عاجزانه طلب می‌کنیم که آن زمان را نزدیک و نزدیک‌تر سازد و دیدگان ما و شمارا از نظاره سیره و صورت او سیراب سازد.

در این پیام اضافه شده است: مدیریت حوزه‌‌های علمیه ایام میلاد مسعود و مبارک حضرت مسیح بن مریم علیهماالسلام را به تمام مسیحیان جهان و به‌ ویژه جنابعالی و نیز پیروان راستین آن منادی نور و حیات و حقیقت تبریک و تهنیت می‌گوید و به‌ امید دنیایی مملو از ایمان، آرامش، صلح، انسانیت و رحمت است.

ارسال نظرات