دولت ونزوئلا که پیش‌تر از برنامه خود برای انتشار ارز مجازی پترو خبر داده بود جزئیات بیشتری را از این طرح منتشر کرد و گفت که ذخایر نفت، طلا و الماس پشتوانه این ارز مجازی است.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۵۲
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، ونزوئلا به زودی ارز مجازی ملی «پترو» را با هدف خارج کردن این کشور از بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا به بازار عرضه می‌کند.

ارزش ارزهای منتشر شده ۵.۹ میلیارد دلار اعلام شده و قرار است ذخایر طلا، الماس و نفت ونزوئلا پشتوانه آن باشد.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، طی سخنانی در تلویزیون این کشور دستور انتشار ۱۰۰ میلیون پترو براساس قوانین این کشور و بر مبنای ذخایر نفت ونزوئلا را صادر کرد. قرار است هر پترو قیمتی برابر با یک بشکه نفت ونزوئلا داشته باشد. بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود مجموع پتروهای منتشر شده حدود ۶ میلیارد دلار می‌باشد.

جدا از ذخایر نفت ونزوئلا که این کشور بزرگترین دارنده این کالای اساسی در جهان است و ۹۵ درصد درآمد آن را نیز تشکیل می‌دهد پترو پشتوانه ذخایر طلا و الماس ونزوئلا را نیز خواهد داشت.

اوایل ماه دسامبر بود که مادورو از برنامه دولت ونزوئلا برای انتشار ارز مجازی ملی خبر داد.

انتظار می‌رود فناوری بلاک‌چین به این کشور آمریکای جنوبی برای خروج از تحریم‌های خروج از بحران اقتصادی ناشی از تحریم‌های آمریکا کمک کند و نظام پرداخت و گردش پول را در این کشور تسهیل کند.

وزارت اقتصاد ونزوئلا اعلام کرده است از مهمترین مزایای استفاده از ارز مجازی تسهیل نقل و انتقالات مالی و ایجاد گزینه‌های بیشتر برای یافتن منابع مالی جدید است چرا که بولیوار، ارز ملی ونزوئلا، طی ۲ سال اخیر کاهش شدید ارزش را تجربه کرده است. 

در ماه آگوست سال گذشته واشنگتن تحریم‌های جدیدی را علیه ونزوئلا اجرایی کرد که بر مبنای آن شرکت‌های آمریکایی از همکاری و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های دولتی ونزوئلا منع شدند.

این احتمال وجود دارد که دولت انگلیس نیز طی سال جاری دستور ایجاد یک ارز مجازی ملی در این کشور را صادر کند.

کارشناسان معتقدند یکی از اصلی‌ترین مزایای ارزهای مجازی در شفافیت مبادلات آنها نهفته است.

ارسال نظرات