مدیر آموزش و پرورش درگز گفت: اولیاء بی‌بضاعت و محروم دانش آموزان پس از شناسایی توسط آموزش و پرورش، به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند و با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی، وام‌های اشتغال آفرینی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
کد خبر: ۸۹۷۲۴۷۹
|
۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۸
 حبیب قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ ضمن اشاره به فعالیت‌های بسیج در شهرستان درگز اظهار داشت: خدمات ارزنده سپاه پاسداران در بحث خدمت رسانی به مناطق محروم بر کسی پوشیده نیست.
 
وی افزود: امروز ناحیه مقاومت بسیج درگز با حضور در عرصه‌های مختلف و خدمت رسانی به مناطق محروم، عملکرد بسیار مطلوبی را از خود ارائه داده است.
 
مدیر آموزش و پرورش درگز تشریح کرد: یکی از شاخه‌های خدمت رسانی بسیج، عرصه آموزش و پرورش و بحث اردو‌های جهادی بوده که انصافا در این مورد خوب کار شده و مشهودترین عملکردی است که عموم مردم از آن آگاهی دارند.
 
قنبری عنوان کرد: امروز بزرگترین مشکل جامعه دانش آموزی بحث آسیب‌های اجتماعی است که به لطف خدا و با تعاملات بسیار خوبی که با فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج درگز و بسیج دانش آموزی داشتیم توانستیم از ظرفیت کارشناسان بسیج استفاده کرده و کلاس‌های متعددی را در سطح مدارس با موضوع آسیب شناسی اجتماعی برگزار کنیم.
 
وی اظهار کرد: می‌توان گفت: گل سرسبد اقداماتی که توسط بسیج انجام شده، مهارت آموزی و توانمند سازی خانواده‌های دانش آموزان است چراکه اصلی‌ترین معضل و مشکل زیربنایی شهرستان، نبود شغل و بیکاری است.
 
مدیر آموزش و پرورش درگز ادامه داد: در همین راستا اولیاء بی بضاعت و محروم دانش آموزان پس از شناسایی توسط آموزش و پرورش، به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند و با گذراندن دوره‌های مهارت آموزی، وام‌های اشتغال آفرینی در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود.
 
قنبری خاطر نشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در بحث محرومیت زدایی در سطح روستای پلگرد انجام شد و بازتاب استانی داشت، دیوار کشی و بازسازی مدرسه روستا بود که با استفاده از ظرفیت اردو‌های جهادی و بسیج شدن تمامی مردم روستا، این اقدام به نحو احسن انجام شد.
 
وی به تشریح سایر اقدامات انجام شده توسط بسیج در سطح مدارس پرداخت و گفت: رنگ آمیزی کلاس‌های ۱۳ مرکز آموزشی، دیوار نویسی و طراحی شش مدرسه، بازسازی شش چشمه سرویس بهداشتی در مدارس روستاها، بتن ریزی محوطه مدارس شهر و توزیع مواد غذایی و لوازم التحریر بین دانش آموزان، گوشه‌ای از اقداماتی است که با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیون تومان توسط ناحیه مقاومت بسیج درگز انجام شده است.
 
مدیر آموزش و پرورش درگز در پایان با اشاره به اینکه اقدامات یاد شده منحصر به عرصه آموزش و پرورش بود خاطر نشان کرد: فعالیت‌های بسیج صرفا در بخش آموزشی نیست بلکه به همت مسئولان پر تلاش بسیج، این اقدامات در تمام عرصه‌ها در طول سال در حال انجام شدن است که جا دارد از زحمات انجام شده نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشیم.
ارسال نظرات